Γράφτηκε από τον 
Άμεση εφαρμογή του Google Analytics 4

Τι είναι το Google Analytics 4 και γιατί πρέπει να το εφαρμόσετε το συντομότερο δυνατό;

Εξέλιξη του Google Analytics 4

H Google έχει ανακοινώσει εδώ και καιρό ότι το Google Analytics 4 (GA4) σηματοδοτεί μια σημαντική αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο παρακολουθούνται οι ιδιότητες και οι εφαρμογές που έχουμε στην ιδιοκτησία μας. Παλαιότερα ονομαζόταν "Ιδιότητες εφαρμογής + ιστού" σε έκδοση beta. Το Google Analytics 4, που είχε ανακοινωθεί από την Google από τον Οκτώβριο του 2020, βασίζεται στη βάση της ενοποιημένης μέτρησης μεταξύ συσκευών που η Google εισήγαγε τον Ιούλιο του 2019. Επιπρόσθετα η Google έχει ανακοινώσει ότι το Universal Analytics θα σταματήσει να λειτουργεί την 1η Ιουλίου 2023. Όσοι χρήστες το χρησιμοποιούν στις ιστοσελίδες και τις εφαρμογές τους έχουν ήδη λάβει σχετικές ειδοποιήσεις.

Γιατί η Google εφαρμόζει το Google Analytics 4;

Αναγνωρίζοντας την αυξανόμενη αλληλεπικάλυψη μεταξύ της ανάπτυξης εφαρμογών και του περιεχομένου ιστοσελίδων, της αυξανόμενης χρήσης κινητών συσκευών, και ανταποκρινόμενη στις ανάγκες των επαγγελματιών μάρκετινγκ για ενοποιημένα δεδομένα, το Google Analytics 4 επιδιώκει να εξαλείψει την ανάγκη για μη αυτόματη συρραφή και εναλλακτικές λύσεις μεταξύ των πλατφορμών. Είναι στην ουσία μια πλατφόρμα που εμπεριέχει ενοποιημένα δεδομένα για οποιαδήποτε συσκευή ή και εφαρμογή!

Το Google Analytics 4 δεν είναι απλώς ένας επανασχεδιασμός του Universal Analytics (UA), είναι ένα εντελώς νέο προϊόν που μπορεί να εγκατασταθεί επιπλέον του υπάρχοντος προφίλ του Universal Analytics σας. Έτσι, εάν ρυθμίζετε το Google Analytics (GA) για πρώτη φορά, το GA4 είναι πράγματι το "νέο Google Analytics" που θα είναι διαθέσιμο από προεπιλογή. Θα εξακολουθείτε όμως να μπορείτε να εγκαταστήσετε και τα δύο, αλλά το GA4 πρέπει να θεωρείται ενημέρωση του Google Analytics.

Προηγουμένως, το Analytics χωριζόταν μεταξύ ιδιοκτησιών ιστού (παραδοσιακό Google Analytics) και Analytics για Firebase για να καλύψει ειδικά τις ανάγκες της εφαρμογής. Όμως το πιο σημαντικό είναι ότι το Google Analytics 4 επιδιώκει να δημιουργήσει για τους ιδιοκτήτες ιστοσελίδων αλλά κια εφαρμογών ευέλικτα, αλλά ισχυρά εργαλεία ανάλυσης εντός των ορίων της παρακολούθησης χωρίς cookie και της αναγκαστικής διαχείρισης συναίνεσης χρηστών για τα cookies.

Τα 3 κορυφαία οφέλη του Google Analytics 4

1. Ενοποιημένα πεδία μετρήσεων και διαστάσεων

Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του Google Analytics 4 είναι η ενοποιημένη προβολή μεταξύ εφαρμογής και ιστού.

Η μεθοδολογία συλλογής συνδυάζεται με "συμβάντα" με παραδοσιακές προβολές σελίδας σε πιο ομοιόμορφο πεδίο με συμβάντα συμπεριφοράς. Οι προηγούμενες εκδόσεις του Google Analytics απαιτούσαν ξεχωριστές ετικέτες και ξεχωριστές ιδιότητες, με ασυνεπείς (από προεπιλογή) μετρήσεις και διαστάσεις. Λάβετε υπόψη εδώ ότι δεν θα υπάρχουν δεδομένα ιστορικού ή 24 ωρών+ όταν ενσωματώσετε για πρώτη φορά στο νέο GA 4, αλλά θα αρχίσετε να βλέπετε τα δεδομένα να συμπληρώνονται με την πάροδο του χρόνου.


2. Ενημερωμένη διεπαφή χρήστη

Ίσως το πιο σημαντικό για τους επαγγελματίες του μάρκετινγκ και τους αναλυτές ιστού, με την εμβέλεια της μεθοδολογίας, το GA4 έφερε αρκετά νέα εργαλεία αναφοράς. Οι υπάρχουσες αναφορές ιστού και εφαρμογών έχουν επίσης αναδιοργανωθεί στη διεπαφή χρήστη (User Interface) της πλατφόρμας. Φυσικά, το μεγαλύτερο πλεονέκτημα είναι η ενοποιημένη προβολή χρήστη μεταξύ εφαρμογής και ιστότοπου, αλλά η Google έχει επίσης ανανεώσει το προσαρμοσμένο εργαλείο αναφορών σε ένα "κόμβο ανάλυσης", το οποίο προσφέρει λίγο περισσότερη ευελιξία με προσαρμοσμένες και ad hoc αναφορές.

Google Analytics 4 Επισκόπηση

 

3. Αγκαλιάζοντας το μέλλον της συλλογής και ανάλυσης δεδομένων

Η ενοποιημένη διαδρομή χρήστη και η υποβολή αναφορών σε πλατφόρμες ήταν μια δυσκολία από την αρχή της ανάπτυξης εφαρμογών και ιστού. Η Google απάντησε (επιτέλους!) και φαίνεται να κατανοεί ότι αυτές οι ανάγκες θα συνεχίσουν να αυξάνονται, ειδικά με τις προκλήσεις της συλλογής δεδομένων.

Καθώς η συλλογή δεδομένων τρίτου μέρους επικρίνεται από τους υποστηρικτές του απορρήτου (και παρατηρούμε ότι ορισμένες πλατφόρμες εφαρμόζουν περιορισμούς παρακολούθησης), η Google είναι έτοιμη να στραφεί προς τη χρήση ανώνυμων δεδομένων πρώτου μέρους, μαζί με την παρακολούθηση με συναίνεση. Ενοποιώντας ιδιότητες, πεδία συλλογής και ανακοινώνοντας σημαντικές δυνατότητες από την πλευρά του διακομιστή, η Google απομακρύνεται από τις εξαρτήσεις από την πλευρά του πελάτη.

Πότε να κάνετε μετεγκατάσταση στο Google Analytics 4

Εδώ και καιρό, από τις 14 Οκτωβρίου 2020, το Google Analytics 4 είναι πλέον η προεπιλεγμένη πλατφόρμα αναλυτικών στοιχείων, αντικαθιστώντας το προηγούμενο "Universal Analytics".

Τα καλά νέα είναι ότι μπορείτε να εκτελέσετε τα δύο παράλληλα και η Google δεν έχει ανακοινώσει ακόμη ημερομηνίες κατάργησης για το Universal Analytics. Έτσι, έχετε χρόνο και τα δεδομένα σας δεν πηγαίνουν πουθενά. Ωστόσο, πολλά στρατηγικά ερωτήματα πρέπει να τεθούν:

Θα πρέπει να κάνετε μετεγκατάσταση στην παρακολούθηση από την πλευρά του διακομιστή;
Ο υπάρχων Διαχειριστής ετικετών ή η ενσωμάτωση gtag συλλέγει όλα τα δεδομένα που θα έπρεπε;
Η εφαρμογή σας εκτελεί την πιο πρόσφατη έκδοση του Firebase SDK;

Δεδομένου ότι υπάρχουν τόσες πολλές αλλαγές στη διεπαφή χρήστη και τη μεθοδολογία, όσο πιο γρήγορα αρχίσετε να σχεδιάζετε, τόσο το καλύτερο. Ακόμα κι αν ο βασικός κώδικας ρυθμιστεί παράλληλα στον ιστότοπο/την εφαρμογή, θα επιτρέψει στους χρήστες να εξοικειωθούν με τις αποχρώσεις της νέας πλατφόρμας.

Google Analytics 4 Αποτελέσματα

 

5 λόγοι για τους οποίους είναι ωφέλιμο να ρυθμίσετε τώρα ένα προφίλ Google Analytics 4

1. Τα δεδομένα είναι στραμμένα προς τα εμπρός από την ημερομηνία εγκατάστασης, επομένως όσο πιο γρήγορα προσθέσετε το GA4, τόσο περισσότερα ιστορικά δεδομένα θα μπορείτε να επεξεργαστείτε. Η προσθήκη του GA4 στον ιστότοπό σας τώρα, ακόμα κι αν δεν έχετε ακόμη τον χρόνο να μάθετε τη διάταξη ή να αποφασίσετε πώς θα χρησιμοποιήσετε τις πληροφορίες, είναι πολύ σημαντική επειδή θα αρχίσει να συλλέγει δεδομένα αμέσως. Το GA4 θα συνεχίσει να λειτουργεί στο παρασκήνιο, έτσι ώστε όταν είστε έτοιμοι να εξερευνήσετε τις δυνατότητές του, θα έχετε κάποιες στατιστικά σημαντικές πληροφορίες για να αναλύσετε.

2. Δεν γνωρίζουμε πότε θα αποσυρθεί το Universal Analytics (UA). Όταν η Google ανακοινώνει την ημερομηνία κατάργησης για τον ιστότοπο UA οι ιδιοκτήτες που δεν έχουν εγκαταστήσει ακόμη το GA4 θα προσπαθήσουν να το εφαρμόσουν. Αποφύγετε τον πανικό της τελευταλιας στιγμής ρυθμίζοντας το GA4 στην ιστοσελίδα σας πολύ νωρίτερα, ειδικά επειδή τα δεδομένα GA είναι τόσο σημαντικά. Η σωστή και έγκαιρη εφαρμογή, με τον χρόνο για να επιλυθούν τυχόν πιθανά προβλήματα, είναι ζωτικής σημασίας. Όταν λαμβάνετε πολλές αποφάσεις για την πορεία της ιστοσελίδας σας και τις στρατηγικές μάρκετινγκ με βάση τα δεδομένα Analytics, πρέπει να βεβαιωθείτε ότι οι πληροφορίες με τις οποίες εργάζεστε είναι ακριβείς.

3. Μπορείτε να διατηρήσετε το υπάρχον προφίλ σας στο Google Analytics. Η εφαρμογή GA4 δεν απαιτεί την κατάργηση της υπάρχουσας ρύθμισης GA. Θα θέλετε να το διατηρήσετε σε ισχύ για όλα αυτά τα πολύτιμα ιστορικά δεδομένα, με τις πληροφορίες που συλλέγετε από το GA4 να λειτουργούν συμπληρωματικά με αυτό.

4. Θα έχετε περισσότερο χρόνο για να εξοικειωθείτε με τις διαθέσιμες πληροφορίες και πως να τις χρησιμοποιήσετε στις πρωτοβουλίες μάρκετινγκ απόδοσης για την επιχείρησή σας. Ιστορικά, τα δεδομένα του Google Analytics βασίζονταν πολύ στις προβολές σελίδας, παρέχοντας πληροφορίες σχετικά με γνωστές μετρήσεις που περιλαμβάνουν τον αριθμό των περιόδων σύνδεσης και τη μέση διάρκειά τους, τον αριθμό των χρηστών και των νέων χρηστών, το ποσοστό εγκατάλειψης και πολλά άλλα. Τα δεδομένα που παρέχει το GA4 είναι περισσότερο προσανατολισμένα προς την κατανόηση του "κύκλου ζωής του πελάτη", για να περιλαμβάνουν πληροφορίες σχετικά με την απόκτηση, τη δέσμευση, τη δημιουργία εσόδων και τη διατήρηση. Με απλά λόγια, το GA4 παρέχει έναν εντελώς νέο τρόπο αξιολόγησης των πραγμάτων. Αυτός ο νέος τρόπος αξιολόγησης μπορεί να αποδειχθεί ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία στο μάρκετινγκ της επιχείρησής σας, ειδικά αν χρησιμοποιείτε το Google Analytics καθημερινά εδώ και πολλά χρόνια.

5. Όπως αναφέρθηκε πιο πάνω, τουλάχιστον όσο το Universal Analytics είναι ακόμα διαθέσιμο, δεν χρειάζεται να επιλέξετε. Προς το παρόν, μπορείτε να χρησιμοποιείτε τα δεδομένα που σας παρέχει χωρίς να μπείτε στην διαδικασία αλλαγών. Ενώ έχετε ακόμα 2 προφίλ (UA και GA4) θα ήταν καλό να τα χρησιμοποιείτε μεμονωμένα και ταυτόχρονα, κατανοώντας ποιες μετρήσεις σχετίζονται ή επηρεάζουν η μία την άλλη. Οι πιθανότητες είναι ότι νέες συνδέσεις μεταξύ κουκκίδων, στα γραφήματα που παρέχονται, θα παρουσιαστούν και αυτές οι βελτιωμένες αξιολογήσεις για το πως το Α μπορεί να επηρεάσει το Β και αυτό με την σειρά του θα μπορεί να επηρεάσει το Γ που όντως μπορεί να είναι ανεκτίμητες.

Απαιτήσεις για τη μετεγκατάσταση στο Google Analytics 4

Οι απαιτήσεις για την εγκατάσταση του GA4 είναι, όπως πάντα με την Google, πολύ απλές. Διαφέρουν όμως αν μιλάμε για εφαρμογές κινητών ή για ιστοσείδες και eshops.

Ιστοσελίδες και Eshops

Πρέπει να προστεθεί ξεχωριστός κώδικας παρακολούθησης στις ιδιότητες όταν αυτές αφορούν ιστοσελίδες & eshops. Αυτό μπορεί να γίνει στις υπάρχουσες ενσωματώσεις του Διαχειριστή ετικετών Google και δεν υπάρχει άμεση ανάγκη για ανάπτυξη κώδικα σε ιστότοπους που εκτελούν ήδη με επιτυχία τον Διαχειριστή ετικετών. Κάθε πλατφόρμα διαχείρισης περιεχομένου έχει τον δικό της τρόπο ενσωμάτωσης του κώδικα αυτού. Στην Joomla αρκεί να επικολήσετε τον κώδικα που θα πάρετε απ΄ την διαχείριση του GA4 στο index.php του template που χρησιμοποιείτε. Για το wordpress θα μπορούσατε να χρησιμοποιήσετε κάποιο plugin. Σε κάθε περίπτωση για να επιβεβαιώσετε την άμεση λειτουργία του μπορείτε να δείτε αν ο κώδικας οπιασδήποτε σελίδας του site σας περιέχει τον κώδικα GA4. Φυσικά μπορείτε να δείτε επισκεπτόμενοι οποιαδήποτε σελίδα σας αν γίνεται η καταγραφή της επίσκεψή σας στο μενού "Σε πραγματικό χρόνο".

Οι ιστοσελίδες χωρίς Διαχειριστή ετικετών θα πρέπει να αναβαθμίσουν τον javascript κώδικα που φορτώνουν από analytics.js σε gtag.js. Συνιστούμε να εξετάσετε το ενδεχόμενο του Διαχειριστή ετικετών, εάν συμβαίνει αυτό, για ευκολία στην εφαρμογή για όλες τις ετικέτες της ιστοσελίδας (όχι μόνο για το Analytics).


Εφαρμογές για κινητά

Οι υπάρχουσες ενσωματώσεις του Firebase SDK θα πρέπει να ενημερωθούν στην πιο πρόσφατη έκδοση για το Google Analytics 4 και οι εφαρμογές που δεν διαθέτουν Firebase θα πρέπει να αναβαθμιστούν. Εάν έχετε ήδη το Firebase SDK στην ιστοσελίδα σας, βεβαιωθείτε ότι έχετε την πιο πρόσφατη έκδοση και συνδέστε την εφαρμογή. Εάν η εφαρμογή σας δεν διαθέτει ακόμη το Firebase SDK, ξεκινήστε στο Google Analytics 4.

Πώς να αλλάξετε το Universal Analytics με το Google Analytics 4;

Μπορείτε να τον αλλάξετε στο Google Analytics 4 σε λίγα μόνο βήματα. Στην αρχική οθόνη του λογαριασμού σας στο Google Analytics, επιλέξτε την ιδιότητα Universal Analytics για τον ιστότοπό σας. Κάνοντας κλικ στον σύνδεσμο «Διαχειριστής» κοντά στο κάτω μέρος του μενού της πλευρικής γραμμής θα μεταφερθείτε σε μια σελίδα ρυθμίσεων. Στη σελίδα ρυθμίσεων, αναζητήστε την επιλογή "GA4 Setup Assistant". Είναι ο οδηγός που θα σας βοηθήσει να κάνετε τις σχετικές αλλαγές που χρειάζονται. Θα το βρείτε στην κορυφή της στήλης ιδιοκτησίας. Η ενεργοποίηση αυτής της επιλογής θα φορτώσει τον οδηγό εγκατάστασης του Google Analytics 4. Ο οδηγός εγκατάστασης θα δημιουργήσει μια νέα ιδιοκτησία για τον ιστότοπό σας χρησιμοποιώντας το Google Analytics 4. Θα εξακολουθείτε να έχετε πρόσβαση στην παλιά ιδιοκτησία Universal Analytics, αλλά ο λογαριασμός σας θα διαθέτει επίσης μια ιδιοκτησία Google Analytics 4.

Το Google Analytics 4 είναι η επόμενη γενιά της δημοφιλούς λύσης ανάλυσης επισκεψιμότητας της Google. Δεν θα πρέπει λοιπόν να χάνετε καιρό και να μεταβείτε στο Google Analytics 4 ώστε από σήμερα να συλλέγονται όλες οι απαραίτητες πληροφορίες επισκεψιμότας για την ιστοσελίδα ή και το eshop σας.

Αποτελεσματική ανάλυση επισκεψιμότητας ιστοσελίδων & eshop

Λόγω της ανταγωνιστικότητας στο διαδίκτυο κάθε επιχείρηση θα πρέπει να μπορεί να βλέπει και να αξιολογεί τα αποτελέσματα που φέρνει η επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας της στις πωλήσεις. Εργαλεία όπως το Google Analytics γενικά και ιδιαίτερα το Google Analytics 4 δεν μπορεί ο υπεύθυνος μάρκετινγκ να αξιολογήσει τα αποτελέσματα των αλλαγών που τυχόν γίνονται στην ιστοσελίδα της επιχείρησης. Φυσικά δεν φτάνει μόνο αυτό. Θα πρέπει να υπάρχει συνεχής ανάλυση των αποτελεσμάτων ίσως και από κάποιον πιο ειδικό με μεγαλύτερη εμπειρία. Το Google Analytics 4 είναι σίγουρο ότι θα βοηθήσει δραματικά στην αύξηση των πωλήσεων σας. Σε κάθε περίπτωση για να έχετε τα επιθυμητά αποτελέσματα παρακολούθησης επισκεψιμότητας και ανάλυσης αυτής είναι απαραίτητη η βοήθεια και η υποστήριξη κάποιου ειδικού με εμπειρία. Ελάτε σε επικοινωνία μαζί μας για να σας ενημερώσουμε στο πως μπορούμε να βοηθήσουμε στην ανάπτυξη της επιχείρησής σας παρακολουθώντας και αναλύοντας αλλαγές και βελτιστοποιήσεις με το Google Analytics 4 στον ιστότοπό σας!

Γιώργος Χατσιούλης Web Designer - Internet Marketing - Μηχανικός Συστημάτων

Γιώργος Χατσιούλης

Ο Γιώργος Χατσιούλης έχει ασχοληθεί με τη κατασκευή ιστοσελίδων & Eshop, τη βελτιστοποίηση και προώθησή τους εδώ και αρκετά χρόνια. Σαν μηχανικός συστημάτων πληροφορικής έχει ενεργή δράση από το 1996. Σπούδασε στις Ηνωμένες Πολιτείες στο CUNY Computer Science και ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη από το 1994. Έχει γράψει αρκετά άρθρα στο blog της Internet Technology Solutions που αφορούν τη κατασκευή ιστοσελίδων, το SEO, τη βελτιστοποίηση και προώθηση ιστοσελίδων, καθώς και το διαδικτυακό μάρκετινγκ.


Αξιολόγηση :
(153 Αξιολογήσεις)

Κατασκευή και προώθηση ιστοσελίδων

Internet Technology Solutions

Τριών Ιεραρχών 16, 562 24 Θεσσαλονίκη

Τηλ.: +30 2311 2411 78

Κιν.: +30 6942 777 942

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου του site χωρίς την γραπτή άδεια της Internet Technology Solutions.

Γιώργος Χατσιούλης Founder & CEO

Βρείτε μας στον χάρτη

Google Partners