Σχεδιασμός για αποτελεσματικό μάρκετινγκ στο internet
Το μάρκετινγκ στο Διαδίκτυο δεν είναι πάντα το πιο εύκολο πράγμα. Ωστόσο, υπάρχει ένα κλειδί για να κάνουμε το internet marketing αποτελεσματικό που πάρα πολλοί άνθρωποι αγνοούν. Τι είναι αυτό που δεν κάνει πολύς κόσμος; Είναι το ότι δεν έχουν σχεδιασμό, ένα marketing plan. Για να είμαστε δίκαιοι, πολλοί που ασχολούνται με το μάρκετινγκ στο διαδίκτυο πιστεύουν ότι έχουν ένα σχέδιο απλά λέγοντας "Ο στόχος μου είναι να κερδίσω χρήματα από το διαδίκτυο" . Αυτό φυσικά δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι είναι σχεδιασμός μάρκετινγκ διαδικτύου.
Ίσως, ένας από τους κύριους λόγους για τους οποίους το franchise είναι τόσο δημοφιλές είναι το ότι υπάρχει πάντοτε ένα επιχειρηματικό σχέδιο. Αυτοί που το έχουν σχεδιάσει έχουν να παρουσιάσουν ένα πολύ λεπτομερές σχέδιο για κάθε πτυχή της λειτουργίας μιας επιχείρησης. Αλλά εδώ μιλάμε για το μάρκετινγκ στο διαδίκτυο, δε θα πρέπει να το αντιμετωπίζουμε σαν κάποιο franchise. Αυτό που πραγματικά χρειάζεστε για να έχετε αποτελεσματικό μάρκετινγκ διαδικτύου είναι ένα επιχειρηματικό σχέδιο (business plan).
Μπορεί ο καθένας να έχει ένα πλάνο για μάρκετινγκ στο διαδίκτυο;
Ας είμαστε όμως ρεαλιστές. Το να δημιουργήσεις ένα επιχειρηματικό σχέδιο πρόκειται να πάρει αρκετό χρόνο και προσπάθεια. Χωρίς αυτό όμως, θα λειτουργείτε την επιχείρησή σας και θα βγάζετε χρήματα απ' αυτήν με τον κλασικό τρόπο χωρίς να έχετε κάποια σιγουριά για το μέλλον. Μπορεί η επιχείρησή σας να σας φέρνει χρήματα αλλά δε θα μπορέσετε να δείτε το πλήρες δυναμικό κέρδους σας, εκτός αν έχετε ένα επιχειρηματικό σχέδιο για να σας το δείξει. Σκεφτείτε το ως τη διαφορά μεταξύ του να το κάνει κάποιος σαν ένα χόμπι ή να το έχει πάρει σοβαρά και να διαχειρίζεται μια πραγματική επιχείρηση που του φέρνει χρήματα. Αν θέλετε να το κάνετε σαν χόμπι, τότε αυτό είναι στο χέρι σας. Ίσως, δε χρειάζεστε πραγματικά ένα σχέδιο.
Πως κάνω ένα σχέδιο για επιχειρηματικό μάρκετινγκ διαδικτύου;
Ένα επιχειρηματικό σχέδιό είναι σαν ένα είδος οδικού χάρτη που θα σας βοηθήσει να καθορίσετε και να πετύχετε τους στόχους σας. Ένας καλός τρόπος για να ξεκινήσετε το επιχειρηματικό σας σχέδιο είναι να σκεφτείτε πού θέλετε να φτάσετε και να αρχίσετε να το δουλεύετε από εκεί και προς την αρχή. Ποια μέτρα θα πρέπει να πάρετε; Πόσο χρόνο θα διαθέσετε; Πώς θα το κάνετε; Πόσο θα επενδύσετε; Ποιες μεθόδους μάρκετινγκ θα χρησιμοποιήσετε για την προώθηση της επιχείρησής σας; Απαντώντας σε ερωτήσεις, όπως αυτές θα σας βοηθήσουν να κάνετε ένα καλό επιχειρηματικό σχέδιο για το διαδικτυακό μάρκετινγκ της επιχείρησής σας.
Οι ερωτήσεις που θα θέσετε είναι πολύ σημαντικές. Προσπαθήστε να σκεφτείτε και να συμπεριλάβετε όσο περισσότερες πτυχές της επιχείρησής σας είναι δυνατό. Και όταν απαντάτε στις ερωτήσεις που θέτετε πρέπει να είναι όσο λεπτομερείς και συγκεκριμένες γίνεται. Στην πραγματικότητα, εάν καταλάβετε ότι δίνετε αόριστες απαντήσεις, πάρτε το ως σημάδι ότι θα πρέπει να δώσετε στο επιχειρηματικό σχέδιό σας για το αποτελεσματικό μάρκετινγκ διαδικτύου περισσότερη σκέψη.
Οργάνωση
Μόλις έχετε θέσει και απαντήσει στις απαραίτητες ερωτήσεις, ήρθε η ώρα να αρχίσετε να οργανώνετε το επιχειρηματικό σας σχέδιο. Προσπαθήστε να βάλετε τα πράγματα σε μια λογική σειρά, έτσι ώστε να βγαίνει περισσότερο νόημα. Να είστε όσο το δυνατόν ειλικρινείς γίνεται. Θα πρέπει επίσης διαιρέσετε το επιχειρηματικό σας σχέδιο σε βραχυπρόθεσμους, μεσοπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους στόχους. Αυτό θα σας βοηθήσει να μείνετε σε καλό δρόμο, καθώς η επιχείρησή σας μεγαλώνει.
Αλλαγές
Θα πρέπει, ανά πάσα στιγμή, να είστε έτοιμοι να κάνετε αναθεωρήσεις στο σχέδιο σας, όπως απαιτείται. Αυτές τις αλλαγές δε θα πρέπει να τις κάνετε ελαφρά την καρδία. Θα πρέπει να γίνονται με πολύ σκέψη και με σύνεση. Ωστόσο, η επιχείρησή σας αλλά και το επιχειρηματικό περιβάλλον μπορεί να αλλάξει έτσι δε θα είσαστε σε θέση να προβλέψετε με 100% ακρίβεια τα πράγματα από την αρχή. Έτσι, αν η κατάσταση το επιβάλλει, πρέπει να είσαστε σε θέση να αλλάξετε το σχέδιό σας. Θυμηθείτε, ότι το επιχειρηματικό σχέδιο σας δε θα πρέπει να είναι γραμμένο σε πέτρα. Θα πρέπει να είναι εκεί για να δουλέψει για σας, όχι εναντίον σας.
Συμπέρασμα
Όπως μπορείτε να δείτε, ένα από τα κλειδιά για την αποτελεσματικό μάρκετινγκ μέσω διαδικτύου (internet marketing) είναι να έχετε ένα επιχειρηματικό σχέδιο διαδικτυακού μάρκετινγκ. Θα μπορούσε να υποστηριχθεί ότι, αν δεν έχετε ένα τέτοιο σχέδιο, τότε δεν έχετε πραγματικά μια επιχείρηση. Αν κάνεις marketing μόνο για χόμπι, τότε όλα καλά, αλλά αν θέλετε να δημιουργήσετε μια πραγματική επιχείρηση, και να την προωθήσετε σωστά στο internet θα πρέπει οπωσδήποτε να έχετε ένα επιχειρηματικό σχέδιο μάρκετινγκ στο διαδίκτυο.