Γράφτηκε από τον 
Αποτελεσματικό SEO για μικρές επιχειρήσεις

Εύκολες και απλές συμβουλές για SEO σε μικρές επιχειρήσεις

Κάθε μικρή επιχείρηση που έχει παρουσία στο διαδίκτυο καλό θα ήταν να ασχοληθεί με το θέμα του SEO. Οι περισσότεροι, όμως, δεν έχουν ιδέα από πού να αρχίσουν. Όπως ίσως θα έχετε διαπιστώσει το θέμα υπάρχει σε πολλά ατέλειωτα άρθρα σχετικά με το SEO, και πολύ εύκολα, διαβάζοντας τα μας καταλαμβάνει ένα αίσθημα ανασφάλειας, προβληματισμού και πολλές φορές τρόμου γιατί εύκολα αναρωτιόμαστε από πού πρέπει να ξεκινήσουμε.

Στην πραγματικότητα, το SEO (Βελτιστοποίηση ιστοσελίδων για τις μηχανές αναζήτησης) δεν είναι κάποια μεγάλη επιστήμη. Ενώ από τη μια μεριά μπορεί να μοιάζει να είναι μια πολύπλοκη φόρμουλα, υπάρχουν πολύ σαφείς και αποτελεσματικοί τρόποι για να μπορέστε να ξεκινήσετε τις προσπάθειες για το SEO της ιστοσελίδας σας. Με άλλα λόγια, υπάρχουν τακτικές SEO που είναι απολύτως απαραίτητες για την επιτυχία, και παρέχουν την ιδανική βάση πάνω στην οποία θα πρέπει στηρίξετε τη στρατηγική σας.

Απαραίτητες απλές τακτικές SEO

Δε χρειάζεται πανικός, χρειάζεται απλά σωστή ενημέρωση. Πάρτε την παρακάτω λίστα και προσπαθήστε να εφαρμόσετε κάθε πρόταση, μία προς μία, και σιγά σιγά η κατάταξη της ιστοσελίδας σας θα αντανακλά τις προσπάθειές σας. Σίγουρα δε θα μπορέσουν να σας στείλουν στη νούμερο ένα θέση μέσα σε μια νύχτα, αλλά θα σας δώσουν μια ώθηση και θα σας παρέχουν πληροφορίες σχετικά με το τι λειτουργεί και τι δε λειτουργεί. Παρακάτω είναι η λίστα των τρόπων που θεωρούμε πολύ σημαντικούς για την προώθηση και βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας σας και πιστεύουμε ότι είναι μια πολύ καλή αρχή:

1. Τα Εργαλεία Webmaster (Google Webmaster Tools) είναι ο καλύτερος σύμμαχός σας.

Εάν επιλέξετε να χρησιμοποιήσετε μόνο ένα εργαλείο για το SEO σας, το Google Webmaster Tools είναι αυτό που θα πρέπει σίγουρα να χρησιμοποιήσετε. Το εν λόγω "εργαλείο" είναι πρακτικό, είναι δωρεάν και σίγουρα θα σας βοηθήσει να πραγματοποιήσετε να τέλειο on-site SEO, το οποίο περιλαμβάνει όλες τις τεχνικές λεπτομέρειες που βοηθούν στην ενίσχυση της καλύτερης κατάταξης του δικτυακού σας τόπου. Αφιερώστε ένα κομμάτι του χρόνου για τη "δήλωση" του site σας στο Google και Bing Webmaster Tools, και σε περίπτωση που δεν είστε εξοικειωμένοι με τα εργαλεία που υπάρχουν εκεί, καλό είναι να εκπαιδεύσετε τον εαυτό σας μέσα από τους οδηγούς και τα βίντεο για το πόσο σημαντικά και κρίσιμα είναι πράγματα όπως τα λάθη που υπάρχουν στο site σας, η ταχύτητα του site σας, και το κατά πόσο είναι σωστά στημένο αυτό.

2. Το κλειδί για αποτελεσματικές λέξεις-κλειδιά

Σε περίπτωση που μόλις τώρα ξεκινάτε ή αναθεωρείτε τη στρατηγική του SEO στο site σας, δεν είναι απαραίτητο να κάνετε μια πλήρη ολοκληρωμένη βαθιά βουτιά στην ανάλυση λέξεων-κλειδιών. Αυτό που είναι σημαντικό είναι να μπορείτε να μπείτε στο μυαλό του ιδανικού πελάτη που έχετε σαν στόχο. Ξεκινήστε δημιουργώντας μια λίστα με λέξεις που θεωρείτε ότι αυτοί που ψάχνουν θα χρησιμοποιήσουν για να βρουν τα προϊόντα ή και τις υπηρεσίες σας. Στη συνέχεια, δείτε πως το site σας κατατάσσεται για αυτούς τους όρους αναζήτησης, και με αυτό τον τρόπο εντοπίστε τους τομείς που χρήζουν βελτίωσης.

Αρκετό καιρό πριν, το Google Analytics ήταν ένα μεγάλο εργαλείο για τον εντοπισμό λέξεων-κλειδιών που θα κατατάξουν στην κορυφή την ιστοσελίδα σας, αλλά όχι πια! Το Google Analytics έχει αλλάξει με τον καιρό και είναι λίγο δύσκολο πια να εξακριβωθεί ποιες είναι οι λέξεις και φράσεις κλειδιά που θα δώσουν καλά αποτελέσματα. Μπορείτε, ωστόσο, να χρησιμοποιήσετε το Google Analytics για να προσδιορίσετε το περιεχόμενο του δικτυακού σας τόπου που προσελκύει το μεγαλύτερο όγκο επισκεπτών στην ιστοσελίδα σας. Στη συνέχεια, εργαστείτε προς τα πίσω για να καθορίσετε ποιες λέξεις κλειδιά είναι αυτές που φέρνουν ψηλή επισκεψιμότητα. Μετά πρέπει να τις αναπαράγετε σε όλο σας το site.

Θέλετε να ξέρετε πού θα πρέπει να τοποθετηθούν οι βασικές λέξεις-κλειδιά σας; Εδώ έχουμε έναν εύχρηστο κατάλογο σημείων που θα μπορέσετε να συμπεριλάβετε αυτές τις λέξεις, φράσεις κλειδιά χωρίς να κάνετε μεγάλες αλλαγές στο site σας:

  1. Ετικέτεςίτλων - Το κείμενο που εμφανίζεται στην επικεφαλίδα του browser που περιγράφει το περιεχόμενο του ιστοτόπου σας
  2. Ετικέτες ALT Image - Ποτέ μην ξεχνάτε να περνάτε στις εικόνες των άρθρων σας την ετικέτα Alt
  3. Τα URL ιστοσελίδων - Ποτέ μη χρησιμοποιείτε κενά ή παύλες, αλλά δε χρησιμοποιούν τις λέξεις-κλειδιά όπου είναι δυνατόν
  4. Ονόματα αρχείων εικόνας - Ακριβώς όπως οι ετικέτες ALT, δείχνουν πώς οι εικόνες του δικτυακού σας τόπου σχετίζονται με το γενικό θέμα σας.
  5. Meta Περιγραφή - Αυτό εμφανίζεται στις αναζητήσεις κειμένου όταν ανατρέχετε στα αποτελέσματα. Είναι επιτακτική ανάγκη οι λέξεις-κλειδιά σας να εμφανίζονται εδώ
  6. Keyword Density - Όταν υπάρχουν πολλές λέξεις-κλειδιά στο κέιμενό μας δεν είναι απαραιτήτως καλύτερο. 5% είναι αρκετό - βεβαιωθείτε ότι το περιεχόμενό σας έχει τις λέξεις-κλειδιά σας σε ποσοστό περίπου 5%, αλλά διαβάζεται πολύ καλά από ένα κανονικό επισκέπτη και όχι κάποιο bot μηχανής αναζήτησης.
  7. Το Περιεχόμενο της σελίδας μας - Μέχρι στιγμής είναι η πιο σημαντική πτυχή! Το περιεχόμενό σας πρέπει να είναι συναρπαστικό και πολύτιμο, εκτός του ότι θα πρέπει να περιέχει τις λέξεις-κλειδιά σας.

3. Περιεχόμενο εύκολα διαμοιραζόμενο (Shared)

Η κοινωνική προβολή του περιεχομένου σας συνεχίζει να δίνει πόντους όταν πρόκειται για τα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης! Κάθε κομμάτι που θα δημοσιεύσετε στο site σας θα πρέπει οπωσδήποτε να είναι πολύ εύκολο να μοιραστεί σε όλα τα κοινωνικά δίκτυα. Κουμπιά που θα μπορεί να χρησιμοποιήσει εύκολα ο επισκέπτης θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα ορατά! Μελέτες έχουν δείξει ότι άρθρα που έχουν θέσεις με κουμπιά για sharing παράγουν 7 φορές περισσότερες αναφορές με αποτέλεσμα αυτό το απλό βήμα να είναι απίστευτα ισχυρό. Μην ξεχάσετε επίσης να κάνετε τις εικόνες στο site σας εύκολα κοινόχρηστες (shareable). Όλο και περισσότεροι χρήστες προτιμούν να προβάλλουν εικόνες που εντυπωσιάζουν περισσότερο από τις λέξεις και τα κείμενα. Μ' αυτό τον τρόπο δίνετε στους επισκέπτες σας τη δυνατότητα να μοιράζονται τις εικόνες και το περιεχόμενο του site σας με αποτέλεσμα την εκτόξευσή σας στα social media και στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.
Το ίδιο ισχύει και για τις προσπάθειές σας στα social media. Tweets με εικόνες έλαβαν 150% περισσότερα retweets από εκείνα που δεν είχαν. Τέλος, μην ξεχάσετε να κάνετε δοκιμές με διάφορα κείμενα στην ιστοσελίδα σας, τόσο και κάποιες social marketing εκστρατείες. Δεν πρέπει απλά να προσπαθούμε να εφαρμόσουμε τη θεωρία. Θα πρέπει οπωσδήποτε βεβαιωθείτε ότι το κοινό σας ανταποκρίνεται όπως αναμένεται.

4. Δημιουργία εξαιρετικού περιεχομένου

Δεν υπάρχει κανένας αντικαταστάτης για το κείμενο που είναι ενδιαφέρον, σωστά γραμμένο και τεκμηριωμένο. Η ιστοσελίδα σας θα πρέπει να είναι γεμάτη με πολύτιμες μετοχές της γνώσης, infographics, παρουσιάσεις, podcasts, και βίντεο που προσελκύουν τους θεατές σας για να συνεχίσουν να έρχονται πίσω. Το πολύ καλό περιεχόμενο δημιουργεί viral αισθήσεις που μπορεί να εκτινάξει την επισκεψιμότητα του site σας με αποτέλεσμα πολύ καλά οικονομικά οφέλη. Τίποτα δεν είναι πιο σημαντικό για το SEO σας από το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας. Το Ινστιτούτο Μάρκετινγκ μας λέει ότι το 92% των marketers χρησιμοποιούν περιεχόμενο για να ενισχύσουν τις πωλήσεις τους, και το 60% σκοπεύουν να ενισχύσουν την ποσότητα και ποιότητα του περιεχομένου που θα δημιουργήσουν μέσα στους επόμενους 12 μήνες. Εάν έχετε αποφασίσει να ξοδέψετε χρήματα σε μία μόνο πτυχή της μάρκετινγκ καμπάνιας σας, η δημιουργία εξαιρετικού περιεχομένου είναι ίσως η καλύτερή σας επιλογή.

Αν έχετε αποτελεσματικές λέξεις-κλειδιά και καταπληκτικό, εύκολα διαμοιράσιμο περιεχόμενο, είστε κυριολεκτικά πολύ μπροστά από τον ανταγωνισμό σας. Το SEO δε χρειάζεται να είναι περίπλοκο για να είναι αποτελεσματικό. Εστιάστε σε αυτά τα βασικά χαρακτηριστικά, χρησιμοποιήστε τα δωρεάν εργαλεία της Google, και θα έχετε μια πολύ καλή πιθανότητα να κερδίσετε τη μερίδα του λέοντος της προσοχής του ακροατηρίου σας.

Γιώργος Χατσιούλης Web Designer - Internet Marketing - Μηχανικός Συστημάτων

Γιώργος Χατσιούλης

Ο Γιώργος Χατσιούλης έχει ασχοληθεί με την κατασκευή ιστοσελίδων & Eshop, τη βελτιστοποίηση και προώθησή τους εδώ και αρκετά χρόνια. Σαν μηχανικός συστημάτων πληροφορικής έχει ενεργή δράση από το 1996. Σπούδασε στις Ηνωμένες Πολιτείες στο CUNY Computer Science και ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη από το 1994. Έχει γράψει αρκετά άρθρα στο blog της Internet Technology Solutions που αφορούν την κατασκευή ιστοσελίδων, το SEO, τη βελτιστοποίηση και προώθηση ιστοσελίδων, καθώς και το διαδικτυακό μάρκετινγκ.


Αξιολόγηση :
(142 Αξιολογήσεις)

Κατασκευή και προώθηση ιστοσελίδων

Internet Technology Solutions

Τριών Ιεραρχών 16, 562 24 Θεσσαλονίκη

Τηλ.: +30 2311 2411 78

Κιν.: +30 6942 777 942

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου του site χωρίς την γραπτή άδεια της Internet Technology Solutions.

Γιώργος Χατσιούλης Founder & CEO

Βρείτε μας στον χάρτη

Google Partners

Πολιτική απορρήτου

Πολιτική cookies