Το Google My Business και η επιχείρησή μου
Γιατί το Google My Business είναι πιο σημαντικό από ποτέ και το 2022;
Το Google My Business (GMB) δεν είναι πλέον προαιρετικό — αποτελεί ουσιαστικό μέρος της διαδικτυακής παρουσίας οποιασδήποτε επιχείρησης και συχνά το πρώτο μέρος που οι πελάτες αναζητούν ενημερωμένες πληροφορίες για την επιχείρησής σας. Στην εποχή του Covid-19 ακόμη και στην μετά Covid-19, αυτό ισχύει περισσότερο από ποτέ.
Εάν οι πελάτες σας θέλουν να βρουν τις νέες ώρες λειτουργίας σας ή θέλουν να σας καλέσουν για να ρωτήσουν σχετικά με τα πρωτόκολλα υγείας και ασφάλειας, θα πρέπει να είστε σίγουροι ότι πιθανότατα δεν πρόκειται να ανοίξουν τον Χρυσό Οδηγό ή κάποια άλλη ιστοσελίδα καταχώρησης επιχειρήσεων. Αντίθετα, θα ψάξουν στο Google το όνομα της επιχείρησής σας και θα ελέγξουν το δεξί πλαίσιο, όπου συνήθως υπάρχει η καταχώρηση της επιχείρησης σας, για τις πληροφορίες που χρειάζονται (ωράριο λειτουργίας και ασφάλεια για Covid-19). Αν δεν είναι εκεί τότε οι πιθανότητες για βρουν τις πληροφορίες αυτές είναι πολύ μικρές.
Σε έναν κόσμο μετά την πανδημία, όπου οι επιχειρήσεις ανοίγουν ξανά με υψηλούς ρυθμούς — είναι σημαντικό το προφίλ σας στο Google My Business να ανανεώνεται συνεχώς. Διαφορετικά, οι πιθανότητες να χάσετε κάποιους πιθανούς πελάτες σας είναι πολύ μεγάλες.
Εδώ και 15 και πλέον χρόνια έχουμε βοηθήσει πολλούς από τους πελάτες μας να βελτιώσουν την προβολή της επιχείρησής τους στο διαδίκτυο. Παρακάτω θα ήθελα να μοιραστώ μερικές προτάσεις για την τελειοποίηση του προφίλ της επιχείρησής σας στο Google My Business, σε μια εποχή που είναι πιο σημαντικό να το κάνετε από ποτέ.
Γιατί το Επιχειρηματικό Προφίλ sto Google My Business είναι τόσο σημαντικό;
Είναι γεγονός ότι το Google My Business ήταν πάντα σημαντικό και αυτό γιατί είναι συχνά το πρώτο πράγμα που παρατηρούν οι πελάτες σας όταν αναζητούν την επιχείρησή σας. Τα οφέλη του Google My Business είναι πολλά. Ακολουθούν μερικά βασικά πλεονεκτήματα που θα σας δώσουν μια ιδέα για το τι μπορείτε να κερδίσετε βελτιστοποιώντας τον λογαριασμό και το προφίλ της επιχείρησή σας:
• Μια ολοκληρωμένη καταχώρηση στο Google My Business μπορεί να βελτιώσει μόνη της την τοπική κατάταξη SEO μιας επιχείρησης. Μην ξεχνάτε ότι μέσα από το περιβάλλον της Google, της μεγαλύτερης μηχανής αναζήτησης, μπορεί να υπάρχουν σύνδεσμοι προς την ιστοσελίδα σας
• Δίνει μια άμεση πρώτη εντύπωση για όσους αναζητούν και βλέπουν τις βασικές πληροφορίες της επιχείρησής σας στη δεξιά πλευρά του περιηγητή τους. Είναι οι κυριότερες πληροφορίες σας μαζεμένες καθώς και ο σύνδεσμος της ιστοσελίδας σας.
• Το Google My Business διαθέτει ενσωμάτωση Χαρτών Google, που διευκολύνει την εύρεση της επιχείρησής σας στην πιο ευρέως χρησιμοποιούμενη εφαρμογή χαρτών και οδηγιών για κινητά στον κόσμο. Έτσι όποιος αναζητά την επιχείρησή σας μπορεί χωρίς να έρθει σε επεφή μαζί σας να βρει οδηγίες προς αυτήν.
• Προαιρετική δυνατότητα αποστολής άμεσων μηνυμάτων — οι πελάτες μπορούν να στείλουν μηνύματα απευθείας στο τηλέφωνο της εταιρείας σας ή στο email σας μέσω της καταχώρησής σας στο Google My Business. Προσαρμόστε το κουμπί που διαθέτει στη καταχώρηση ώστε να δείχνει στο να κλείσει κάποιος ραντεβού ή να ζητήσει άμεσα προσφορά!
• Οι κριτικές πελατών εμφανίζονται κάτω από το προφίλ σας στο Google My Business και δίνουν στην επιχείρησή σας την κοινωνική αξιοπιστία που χρειάζεται την στιγμή που κάποιος σας ψάχνει.
Μη ξεχνάτε πλατφόρμες όπως το Yelp δεν έχουν αναπτυχθεί ακόμη ή δεν σκοπέυουν να αναπτυχθούν στην Ελλάδα πράγμα που βοηθά στην προώθηση μέσω του Google My Business σε νέα ύψη. Τις περισσότερες φορές, διαπιστώνω ότι οι πελάτες χρησιμοποιούν το Google My Business για να αντλήσουν απόψεις και κριτικές για μια επιχείρηση και όχι άλλες πλατφόρμες, επομένως είναι σίγουρο πως θα βοηθήσει την επιχείρησή σας να διατηρείτε την καταχώρησή της στο Google My Business ενεργ και πολύ καλά ενημερωμένη.
Πώς η πανδημία του Covid-19 άλλαξε το παιχνίδι;
Είναι αλήθεια ότι τα γεγονότα του 2020 & 2021, σχετικά με τη πανδημία, έχουν εκτοξεύσει το Google My Business στο επίκεντρο του ψηφιακού μάρκετινγκ. Ενώ πριν, μια που το ωράριο λειτουργίας των επιχειρήσεων ήταν σχετικά σταθερό και προβλέψιμο, στις μέρες μας αυτό δεν συμβαίνει πάντα, δεδομένου ότι οι καταστάσεις που αφορούν τη δημόσια υγεία άλλαζαν και συνεχίζουν να αλλάζουν τόσο άμεσα. Κατά συνέπεια, πρέπει να είστε σε θέση να κοινοποιείτε αμέσως στους πελάτες σας τυχόν αλλαγές στο ωράριο εργασίας και στα πρωτόκολλα υγείας που ακολουθείτε στην επιχείρησή σας. Εδώ θα βρείτε το Google My Business πάρα πολύ χρήσιμο. Δεδομένου ότι η Google είναι ίσως το πρώτο μέρος που επισκέπτονται οι πελάτες σας για να βρουν πληροφορίες σχετικά με αυτό που αναζητούν και έτσι να προβάλλουν την επιχείρησή σας, θα πρέπει να ενημερώνετε το Google My Business σας με τις πιο πρόσφατες ώρες λειτουργίας και οποιαδήποτε άλλη σχετική πληροφορία μπορεί να χρειάζονται οι πελάτες σας. Ευτυχώς, το Google My Business σας επιτρέπει να εισάγετε το χρονοδιάγραμμα λειτουργίας της επιχείρησής σας στον πίνακα και έτσι διευκολύνει την επικοινωνία με το κοινό σας για τυχόν αλλαγές προγραμματισμού ή λειτουργίας.
Πολύ σημαντικό επίσης είναι το γεγονός ότι η Google σας επιτρέπει να γράψετε μια περιγραφή 750 χαρακτήρων (δηλαδή, μία-δύο παραγράφους) για την επιχείρησή σας. Αυτή η παράγραφος θα πρέπει να περιγράφει τον τρόπο με τον οποίο η επιχείρησή σας λειτουργεί όχι μόνο σε καιρό πανδημίας αλά γενικότερα και έτσι εκεί μπορείτε να συπεριλάβετε οποιαδήποτε πληροφορία θα αφορούσε τους πελάτες ή ακόμη και τους δυνητικούς πελάτες σας.
Βελτιστοποίηση του Επιχειρηματικού Προφίλ στο Google My Business
Εάν η επιχείρησή σας έχει επηρεαστεί από τη συνεχιζόμενη πανδημία, το πρώτο σας μέλημα είναι να να αλλάξετε τις ώρες λειτουργίας της επιχείρησής σας στο Google My Business. Μπορείτε να ακολουθήσετε τα παρακάτω απλά βήματα:
• Συνδεθείτε στον λογαριασμό σας στο Google My Business.
• Μεταβείτε στην επιλογή "Πληροφορίες".
• Μεταβείτε στην επιλογή "Επεξεργασία".
• Προσαρμόστε το κανονικό ωράριο λειτουργίας για κάθε ημέρα της εβδομάδας.
• Εάν θέλετε συγκεκριμένες ώρες αφιερωμένες σε συγκεκριμένους τύπους υπηρεσιών (πχ μόνο delivery), προσθέστε τις στο πλαίσιο "Περισσότερες ώρες".
• Μόλις τελειώσετε, πατήστε «Εφαρμογή».
Κάθε φορά που πρέπει να προσαρμόσετε τις ώρες που είστε ανοικτά, βεβαιωθείτε ότι το προφίλ σας στο Google My Business αντικατοπτρίζει τις αλλαγές ώρας. Με αυτόν τον τρόπο, θα έχετε καταγράψει τις ώρες σας σε περίπτωση που κάποιος πελάτης παραπονεθεί ότι δεν είσασταν ανοιχτοί όταν έπρεπε να είσαστε. Κάθε φορά που προσαρμόζετε τις ώρες λειτουργίας της επιχείρησής σας, οι πελάτες σας θα ειδοποιούνται για την αλλαγή μέσω πορτοκαλί κειμένου που εμφανίζεται στον πίνακα του Google My Business.
Όσο κάνετε αλλαγές στην καταχώρισή σας, αλλάξτε την περιγραφή της επιχείρησής σας προσθέτοντας μια ή δύο γραμμές σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο λαμβάνετε μέτρα για την καταπολέμηση της εξάπλωσης του κορονοϊού. Να είστε συγκεκριμένοι. Εάν αυτό σημαίνει ότι δέχεστε μόνο ανέπαφες πληρωμές, αναφέρετε το. Εάν έχετε κάνει αλλαγές στο πρόγραμμα καθαρισμού της επιχείρησής σας, αναφέρετέ το επίσης. Το Google My Business είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να χτίσετε εμπιστοσύνη με τους πελάτες σας και να μετριάζετε τις ανησυχίες τους σχετικά με τον Covid-19, γι' αυτό μην χάνετε την ευκαιρία.
Πολύ σημαντικό επίσης είναι η ενημέρωση των φωτογραφιών του εσωτερικού και εξωτερικού χώρου της επιχείρησής σας. Θα είναι πολύ πιο εύκολο σε κάποιον να σας βρει αν δει την πινακίδα σε μια φωτογραφία εξωτερικού χώρου ή μια κοντινή διασταύρωση ή κάποιο αξιοθέατο εκεί κοντά ή ακόμη και κάποιο σημείο κοινού ενδιαφέροντος.
Εάν έχετε κάνει κάποιες αλλαγές στο εσωτερικό της επιχείρησής σας για οποιονδήποτε λόγο, τότε οι φωτογραφίες του εσωτερικού σας χώρου καλό είναι να αντικατοπτρίζουν αυτές τις αλλαγές και διαγράφοντας τις παλιές.
Για καλύτερη τοπική κατάταξη, βεβαιωθείτε ότι η επιχείρησή σας είναι σωστά κατηγοριοποιημένη. Στον πίνακα ελέγχου του Google My Business, μεταβείτε στο πλαίσιο "Κύρια κατηγορία" και επιλέξτε την κατηγορία που περιγράφει καλύτερα την επιχείρησή σας και προσθέστε μια δευτερεύουσα κατηγορία, εάν χρειάζεται.
Μια που βρίσκεστε στην καταχώρισή σας στο Google My Business κάντε και έναν έλεγχο στην περιγραφή της επιχείρησής σας και βεβαιωθείτε ότι ανταποκρίνεται σε τυχόν αλλαγές που έχετε κάνει στην επιχείρησή σας όπως πχ την περιοχή εξυπηρέτησης ή επιπλέον προϊόντα ή υπηρεσίες που έχετε προσθέσει σε αυτήν.
Google My Business για καλύτερη προώθηση της επιχείρησης το 2022 και μετά
Μια πρόσφατη αναφορά της Google διαπίστωσε ότι το 60% των χρηστών smartphone επικοινώνησε απευθείας με τις επιχειρήσεις μέσω της διεπαφής του Google My Business χρησιμοποιώντας την επιλογή "κλικ για κλήση". Μην ξεχνάτε ότι το Google My Business δεν είναι παροδική μόδα, καθώς η πλειοψηφία των αγοραστών το έχει χρησιμοποιήσει ως κύρια μέθοδο επικοινωνίας με τις τοπικές επιχειρήσεις.
Εν μέσω της πανδημίας Covid-19 αλλά και γενικότερα, είναι πιο σημαντικό από ποτέ να χρησιμοποιείτε και να βελτιστοποιείτε την καταχώρηση της επιχείρησής σας στο Google My Business για να προβάλετε ακριβείς, ενημερωμένες πληροφορίες σχετικά με την επιχείρησή σας. Σκεφτείτε τον πίνακα που σας προσφέρει το Google My Business ως το πρώτο σημείο επαφής ανάμεσα σε εσάς και τον πελάτη σας. Εάν πχ το ωράριο λειτουργίας ή η περιγραφή της επιχείρησής σας δεν είναι ενημερωμένη, μπορεί να χάσετε την εμπιστοσύνη του δυνητικού σας και να χάσετε τη διάρκεια ζωής της σχέσης.
Στην Internet Technology Solutions ένα από τα πρώτα πράγματα που φροντίζουμε όσον αναφορά την πρώθηση μιας επιχείρησης εκτός του να προσέξουμε το SEO της ιστοσελίδας της είναι να δημιουργήσουμε όσο το δυνατόν μια ολοκληρωμένη καταχώρηση στο Google My Business. Επικοινωνήστε μαζί μας ώστε να σας ενημερώσουμε σχετικά.