Γράφτηκε από τον 
Συμβουλές κατασκευής e-shop για περισσότερες μετατροπές

Συμβουλές κατασκευής e-shop για περισσότερες πωλήσεις

Συχνά πολλοί πελάτες μας ζητάνε χρήσιμες συμβουλές που θα τους βοηθήσουν να έχουν ένα επιτυχημένο e-shop. Θα βοηθήσουν δηλαδή ώστε το ηλεκτρονικό τους κατάστημα να έχει περισσότερες μετατροπές. Να μετατρέψουν τους επισκέπτες σε πελάτες. Συνοψήσαμε λοιπόν μερικά tips (συμβουλές) που βοηθήσανε πολλούς από τους πελάτες μας να καταφέρουν να έχουν ένα ή και περισσότερα επιτυχημένα ηλεκτρονικά καταστήματα. Πολλοί απ' αυτούς προσπαθούσαν να καταλάβουν γιατί επισκέπτες ή και χρήστες του e-shop τους ενώ έφταναν με γεμάτο καλάθι να ολοκληρώσουν την παραγγελία, εγκαταλείπαν την αγορά τους ή ακόμη γιατί ενώ είχαν αρκετούς επισκέπτες δεν καταφέρνουν να τους μετατρέπουν σε πελάτες και να αυξάνουν τις πωλήσεις τους.

Πώς επιτυγχάνω περισσότερες μετατροπές στο e-shop μου;

Η δημιουργία ενός επιτυχημένου ηλεκτρονικού καταστήματος μπορεί να φαίνεται δύσκολη υπόθεση για κάθε μικρό επιχειρηματία, ειδικά αν δεν είναι ειδικός στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Υπάρχουν πάρα πολλές μικρές αποφάσεις που πρέπει να παρετε καθώς και διάφορα σημεία που θα πρέπει να προσέξετε και είναι λογικό ότι χωρίς την απαιτούμενη εμπειρία να χαθείτε μέσα στις τόσες επιλογές που έχετε.

Δεν θα πρέπει όμως να ανησυχείτε γιατί παρακάτω θα βρείτε μια λίστα με μερικές βασικές συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να δημιουργήσετε ένα επιτυχημένο ηλεκτρονικό κατάστημα. Λάβετε υπόψη σας αυτές τις συμβουλές κατά την κατασκευή του καταστήματός σας και βγείτε κερδισμένοι. Οι παρακάτω συμβουλές / κανόνες ορθού σχεδιασμού ηλεκτρονικού καταστήματος (e-shop) είναι σίγουρο ότι θα βοηθήσουν αποτελεσματικά στην αύξηση των μετατροπών του e-shop σας!

1. Όμορφος & κομψός σχεδιασμός

Πρωταρχικός παράγοντας είναι η κατασκευή ή σχεδιασμός του ηλεκτρονικού σας καταστήματος. Είναι το web design που έχει η αρχική σελίδα ή η σελίδα του προϊόντος μέχρι και η σελίδα του καλαθιού. Από την αρχική σελίδα μέχρι και την σελίδα του καλαθιού υπάρχουν πολλοί παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν θετικά ή αρνητικά τον επισκέπτη με αποτέλεσμα να μετατραπεί ή όχι η επίσκεψή του σε πώληση.

Εάν χρησιμοποιείτε ένα πρότυπο για το κατάστημά σας, φροντίστε να επιλέξετε να είναι απλό και λειτουργικό αλλά ταυτόχρονα να έχει όμορφο σχεδιασμό. Μην ξεχνάτε ότι περισσότερο είναι συχνά το λιγότερο. Μην γεμίζετε τις σελίδες σας με κουμπιά, περιεχόμενο ή εικόνες. Οι σελίδες σας δεν πρέπει να περιέχουν περισσότερα πράγματα από αυτά που είναι απαραίτητα. Θα πρέπει να έχετε πάντα στο μυαλό σας ότι θέλετε να κατευθύνετε τον επισκέπτη στο προϊόν και μετά στο καλάθι. Αν ο σχεδιασμός του e-shop καταφέρνει να κάνει αυτό τότε έχετε πετύχει τον σωστό σχεδιασμό.

Σκεφτείτε το κατάστημά σας ως κάποιον πωλητή που είναι εκεί για να δώσει τις απαραίτητες πληροφορίες, χωρίς πολλά πολλά, και να κατευθύνει τον πελάτη στα προϊόντα που τον ενδιαφέρουν. Όταν ένας υποψήφιος πελάτης φτάνει στην σελίδα σας, θέλει να μάθει περισσότερες πληροφορίες για το προϊόν ή τα προϊόντα που τον ενδιαφέρουν να μάθει για τυχόν προσφορές, νέα προϊόντα, ή και πληροφορίες για προϊόντα το συντομότερο δυνατό. Εάν τον βοηθήσετε να φτάσει γρήγορα σε αυτό που τον ενδιαφέρει, θα έχετε έναν ικανοποιημένο πελάτη και μάλιστα ένα πελάτη που θα ξανάρθει.

Σημαντικό είναι επίσης να σχεδιάσετε τις σελίδες των προϊόντων και των κατηγοριών σας αποφεύγοντας τις μεγάλες περιγραφές. Ο επισκέπτης όταν ψάχνει κάποιο προϊόν στο διαδίκτυο έχει διαβάσει ήδη πολλά και μην έχοντας τον χρόνο, θέλει με ένα μικρό σκανάρισμα να αποφασίσει τι θα αγοράσει. Έτσι λοιπόν θα πρέπει οι σελίδες των κατηγοριών και των προϊόντων σας να έχουν τα στοιχεία εκείνα που θα βοηθήσουν τον πελάτη στην επιλογή του όπως :

  • Χρησιμοποιείστε έντονα ή/και πλάγια γράμματα, για να δώσετε έμφαση.
  • Χρησιμοποιήστε χρώματα στα κουμπιά που θέλετε να κλικάρουν (Call to Action Buttons).
  • Χρησιμοποιήστε μικρές και ξεκάθαρες προτάσεις. Οι μεγάλες περιγραφές κουράζουν και διώχνουν τον επισκέπτη.
  • Χρησιμοποιήστε bullet points, στα χαρακτηριστικά του προϊόντος. ώστε να είναι πιο ξεκάθαρο το τι αγοράζει ο πελάτης.
  • Χωρίστε το περιεχόμενο σε μικρές, ξεχωριστές παραγράφους των 3-4 γραμμών και βάλτε με έντονα γράμματα τις λέξεις φράσεις κλειδιά.Το περιεχόμενο των περιγραφών πρέπει να είναι γραμμένο ώστε να ξεκουράζει με έμφαση σε σημαντικά σημεία.

Όταν επιλέγετε τον σχεδιασμό του e-shop σας, βεβαιωθείτε ότι είναι κατάλληλο για κινητά τηλέφωνα και tablet. Θα πρέπει να ελέγξετε και να διευκρινίσετε αν θα λειτουργεί χωρίς προβλήματα σε όλες τις συσκευές. Βασικό επίσης είναι να ενημερώσετε αμέσως τους επισκέπτες του e-shop σας πελάτες σας σχετικά με το αφορά το κατάστημά σας. Οι σύγχυση εικόνων ή η έλλειψη μιας σαφούς πρότασης προσφοράς μπορε;i να σας κοστίσει και να χάσετε τον επισκέπτη. Θα πρέπει ο επισκέπτης άμεσα (μέσα το πολύ σε 3 δευτερόλεπτα) να καταλάβει τι πουλάτε και γιατί να το αγοράσει από το δικό σας κατάστημα.

2. Εικόνες καλής ποιότητας και περιγραφές που δίνουν νόημα στις σελίδες σας.

Διαμορφώστε την περιγραφή του προϊόντος σας σύμφωνα με το προϊόν σας. Για παράδειγμα, οι ηλεκτρονικές συσκευές μπορεί να χρειάζονται περισσότερες προδιαγραφές από τα ενδύματα. Το στυλ του κειμένου σας πρέπει να προσελκύει τους πελάτες σας και να τους προτρέπει να αγοράσουν τα προϊόντα σας. Εξετάστε το ενδεχόμενο να προσθέσετε συγκρίσεις προϊόντων για να βοηθήσετε τους πελάτες σας να αποφασίσουν.

3. Προσφέρετε υποστήριξη

Η υποστήριξη πωλήσεων είναι πολύ σημαντική. Ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους για να προσελκύσετε πελάτες είναι να τους προσφέρετε ηλεκτρονική υποστήριξη καθ 'όλη τη διαδικασία πώλησης, συμπεριλαμβανομένων υπηρεσιών μετά την πώληση, όπως αντιμετώπιση προβλημάτων. Μια λειτουργία ζωντανής συνομιλίας στον ιστότοπό σας θα διευκολύνει το μυαλό των πελατών σας να σκεφτεί ότι η αγορά που θα κάνει θα υποστηριχθεί. Εάν δεν μπορείτε να πραγματοποιήσετε μια ζωντανή συνομιλία, φροντίστε να εμφανίσετε τα στοιχεία επικοινωνίας σας όπου οι πελάτες μπορούν να επικοινωνήσουν μαζί σας εάν χρειάζονται υποστήριξη.

4. Χτίστε εμπιστοσύνη

Στον ανώνυμο κόσμο του ηλεκτρονικού εμπορίου, η εμπιστοσύνη είναι πάρα πολύ συμαντική. Εάν οι πελάτες σας δεν σας εμπιστεύονται, δεν θα αγοράσουν από εσάς. Πώς όμως μπορείτε να κερδίσετε την εμπιστοσύνη των επισκεπτών σας σε ένα απρόσωπο e-shop; Ευτυχώς, υπάρχουν αρκετοί αποδεδειγμένοι τρόποι για την οικοδόμηση εμπιστοσύνης στο διαδίκτυο.
Συμπεριλάβετε μια ενότητα "Σχετικά με εμάς" όπου περιγράφετε εν συντομία την επιχείρησή σας το ποιοί είστε, την τοποθεσία του φυσικού καταστήματός σας, αν υπάρχει, στοιχεία επικοινωνίας κλπ. Εξετάστε το ενδεχόμενο να δημιουργήσετε ένα ιστολόγιο (blog) με θέματα που προσελκύουν τους πελάτες σας και προβάλλουν τα προϊόντα σας. Προσθέστε μαρτυρίες πελατών για το κατάστημα και τα προϊόντα σας. Επιπλέον, δημιουργήστε μια ενότητα που συνδέεται με άλλες επιχειρήσεις με τις οποίες συνεργάζεσθε. Είναι σ'ιγουρο ότι, η ανάδειξη των συνεργατών σας θα δημιουργήσει εμπιστοσύνη και στους πελάτες σας.

5. Βελτιστοποίηση SEO

Η βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (SEO) είναι ο καλύτερος τρόπος για να κάνετε το κατάστημά σας αντιληπτό από τις μηχανές αναζήτησης και, με τη σειρά του, από τους μελλοντικούς πελάτες σας. Μάθετε ποιες λέξεις, φράσεις κλειδιά χρησιμοποιούν οι πελάτες σας όταν αναζητούν προϊόντα που πουλάτε και χρησιμοποιήστε τες στους τίτλους & στις περιγραφές των προϊόντων σας, σε άρθρα ιστολογίου ή σε οποιοδήποτε άλλο περιεχόμενο έχετε. Και μην ξεχνάτε ποτέ μα ποτέ τις μετα-περιγραφές και τις ετικέτες. Οι περισσότερες από τις πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου θα διευκολύνουν την ενημέρωσή τους. Με αυτόν τον τρόπο, το ηλεκτρονικό σας κατάστημα θα είναι από τα πρώτα που θα εμφανίζονται στις αναζητήσεις των δυνητικών πελατών σας.
Όσο περιττό και αν φαίνεται μερικές φορές, το SEO είναι αυτό που θα δώσει φτερά στο κατάστημά σας και είναι αυτό που θα μείνει για πολύ καιρό για να το ανεβάζει στις σελίδες των μηχανών αναζήτησης.

6. Η παρουσία του e-shop σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Οι πλατφόρμες κοινωνικών μέσων εδώ και αρκετά χρόνια διαδραματίζουν αυξανόμενο ρόλο στο ηλεκτρονικό εμπόριο, επηρεάζοντας τους δυνητικούς πελάτες και παρέχοντας μια διαδικτυακή αγορά για πραγματοποίηση αγορών. Βεβαιωθείτε ότι η μικρή επιχείρησή σας είναι παρούσα στις πλατφόρμες που χρησιμοποιούν οι πελάτες σας.
Όπως μια είδηση ταξιδεύει γρηγορότερα από στόμα σε στόμα, έτσι και μια αποτελεσματική παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να χρησιμεύσει ως πλατφόρμα διαφήμισης, καθώς και ως ένα εξαιρετικό εργαλείο για την οικοδόμηση εμπιστοσύνης

Δημοσιεύστε τα άρθρα του ιστολογίου σας, τις τρέχουσες προσφορές ή τα ενδιαφέροντα νέα σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ωθήστε τους πελάτες σας να μοιραστούν το περιεχόμενό σας. Φυσικά ένα από τα πρώτα πράγματα που θα πρέπει να κάνετε είναι να αναρτήσετε όλα σας τα προϊόντα στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Μια αποτελεσματική παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι σίγουρο ότι μπορεί να χρησιμεύσει ως πλατφόρμα διαφήμισης καθώς και ως ένα εξαιρετικό εργαλείο για την οικοδόμηση εμπιστοσύνης. Όταν οι ακόλουθοί σας βλεπουν ότι είστε εκεί με νέα προϊόντα, νέες προσφορές, νέα άρθρα στο blog κλπ τότε νιώθουν εμπιστοσύνη ότι κάποιος είναι πίσω από το ηλεκτρονικό κατάστημα και θα παρέχει υποστήριξη αν χρειαστεί.

7. Πολλαπλές μέθοδοι πληρωμής και αποστολής

Οι μέθοδοι πληρωμής που προσφέρετε μπορούν εύκολα να γίνουν ο λόγος που κάποιος θα ψωνίσει από το δικό σας κατάστημα το ίδιο προϊόν που έχει βρει και αλλού και μάλιστα φθηνότερα. Φροντίστε να συμπεριλάβετε όλες τις δημοφιλείς μεθόδους πληρωμής για να αποτρέψετε τους πελάτες σας να εγκαταλείπουν ένα γεμάτο καλάθι αγορών. Το να έχετε πχ μεθόδους πληρωμής και με πιστωτική κάρτα δείχνετε ότι όχι μόνο μπορείτε να εξυπηρετήσετε καλύτερα τους πελάτες σας αλλά και ότι συνεργάζεστε με κάποια τράπεζα πράγμα που δίνει περισσότερο κύρος στο κατάστημά σας.

Έχοντας επίσης πολλαπλές μεθόδους αποστολής δίνετε την δυνατότητα στους πελάτες σας να επιλέξουν αυτές που τους συμφέρουν και ταυτόχρονα προσθέτετε και πάλι κύρος στο κατάστημά σας. Φυσικά πριν να καταλήξετε στις χρεώσεις των μεταφορικών, επικοινωνήστε με διάφορες μεταφορικές, ώστε να πετύχετε τις καλύτερες δυνατές χρεώσεις για τους πελάτες σας.

8. Ενημέρωση για τις πολιτικές του καταστήματός σας

Όλοι οι καταστηματάρχες, έτσι και εσείς, θα πρέπει να στοχεύετε να δημιουργήσετε σχέσεις εμπιστοσύνης με τους πελάτες σας. Για να δημιουργήσετε σωστές σχέσεις εμπιστοσύνης θα πρέπει να είστε πρώτα απ' όλα ξεκάθαροι όσο αναφορά τις πολιτικές του καταστήματός σας. Οι πολιτικές αυτές πρέπει να χαρακτηρίζονται από διαφάνεια και τιμιότητα. Βεβαιωθείτε ότι οι τιμές για τις υπηρεσίες ή και τα προϊόντα που προσφέρετε είναι σαφείς και κατανοητές. Αυτό ισχύει και για τους όρους χρήσης του e-shop σας, την πολιτική απορρήτου, τους όρους αγορών, την πολιτική επιστροφών, τους όρους αποστολής και παράδοσης κ.α. Όλοι οι όροι πρέπει να είναι ξεκάθαροι από την αρχή και να μην υπάρχουν κρυμμένες ή κρυφές χρεώσεις καθώς κάτι τέτοιο θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στην αφοσίωση των πελατών σας.

Εμπιστευτείτε κάποιον ειδικό

Είναι σίγουρο ότι οι παραπάνω πρακτικές θα βοηθήσουν το ηλεκτρονικό σας κατάστημα όχι μόνο να διατηρήσει τους υπάρχοντες πελάτες του αλλά και να αποκτήσει νέους. Ο χρόνος που θα αποδώσουν οι παραπάνω πρακτικές εξαρτάται από το αν θα είστε συστηματικοί στο να τις εφαρμόσετε. Μην ξεχνάτε ότι πολλές φορές η βοήθεια ενός επαγγελματία είναι απαραίτητη. Το κόστος της επένδυσης που θα κάνετε αν επιλέξετε να συνεργαστείτε μαζί μας θα το αποσβέσετε πολύ σύντομα. Ζητήστε δωρεάν οικονομική προσφορά για την κατασκευή του ηλεκτρονικού σας καταστήματος και αυξήστε τις μετατροπές του άμεσα!

Γιώργος Χατσιούλης Web Designer - Internet Marketing - Μηχανικός Συστημάτων

Γιώργος Χατσιούλης

Ο Γιώργος Χατσιούλης έχει ασχοληθεί με την κατασκευή ιστοσελίδων & Eshop, τη βελτιστοποίηση και προώθησή τους εδώ και αρκετά χρόνια. Σαν μηχανικός συστημάτων πληροφορικής έχει ενεργή δράση από το 1996. Σπούδασε στις Ηνωμένες Πολιτείες στο CUNY Computer Science και ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη από το 1994. Έχει γράψει αρκετά άρθρα στο blog της Internet Technology Solutions που αφορούν την κατασκευή ιστοσελίδων, το SEO, τη βελτιστοποίηση και προώθηση ιστοσελίδων, καθώς και το διαδικτυακό μάρκετινγκ.


Αξιολόγηση :
(330 Αξιολογήσεις)

Κατασκευή και προώθηση ιστοσελίδων

Internet Technology Solutions

Τριών Ιεραρχών 16, 562 24 Θεσσαλονίκη

Τηλ.: +30 2311 2411 78

Κιν.: +30 6942 777 942

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου του site χωρίς την γραπτή άδεια της Internet Technology Solutions.

Γιώργος Χατσιούλης Founder & CEO

Βρείτε μας στον χάρτη

Google Partners