Γράφτηκε από τον 
Τι είναι το Google Analytics 4;

Τι είναι το Google Analytics 4; Μια εισαγωγή στην επόμενη γενιά του Analytics της Google

Το Google Analytics γενικά είναι η πιο δημοφιλής λύση ανάλυσης κίνησης στο διαδίκτυο. Οι ιδιοκτήτες ιστοσελίδων μπορούν με αυτό τον τρόπο να παρακολουθούν γενικά την "κίνηση" που έχει η ιστοσελίδα τους. Σύμφωνα με το W3Techs (https://w3techs.com/), χρησιμοποιείται από πάνω από τους μισούς ιστότοπους παγκοσμίως. Ο καθένας μπορεί να εγκαταστήσει το Google Analytics στις ιστοσελίδες του για να μετρήσει μετρήσεις επισκεψιμότητας, όπως ποσοστό εγκατάλειψης, μέσος όρος σελίδων ανά περίοδο σύνδεσης, μέση διάρκεια περιόδου σύνδεσης, συνολικοί χρήστες, συνολικές περίοδοι σύνδεσης, ποσοστό μετατροπών και πολλά άλλα. Αυτά όλα μέχρι πρόσφατα χρησιμοποιώντας το Universal Analytics. Ωστόσο, αντί να χρησιμοποιείτε το Universal Analytics, ίσως θα ήταν καλύτερα να χρησιμοποιήσετε το Google Analytics 4. Ας δούμε λοιπόν τι είναι το Google Analytics 4, την μετεξέλιξη του Universal Analytics.

Τι είναι το Google Analytics 4;

Παλαιότερα γνωστό ως App + Web κατά την δοκιμαστική περίοδο beta, το Google Analytics 4 είναι ένας εναλλακτικός τύπος ιδιοκτησίας που υποστηρίζεται από το Google Analytics. Κυκλοφόρησε το 2020 και έκτοτε έχει γίνει ο προεπιλεγμένος τύπος ιδιοκτησίας της Google. Εάν προσθέσατε τον ιστότοπό σας στον λογαριασμό σας στο Google Analytics μετά τον Οκτώβριο του 2020, πιθανότατα θα διαθέτει τον τύπο ιδιοκτησίας Google Analytics 4.

Μεταξύ άλλων, το Google Analytics 4 αξιοποιεί ένα νέο μοντέλο παρακολούθησης βάσει συμβάντων για τη συλλογή δεδομένων για τους επισκέπτες της ιστοσελίδας σας. Όταν προσθέτετε τον ιστότοπό σας ως ιδιοκτησία στο Google Analytics 4, αυτό χρησιμοποιεί το μοντέλο παρακολούθησης βάσει συμβάντων.

Οι ιδιότητες μπορεί να είναι ιστότοποι, ιστολόγια, εφαρμογές και άλλες ψηφιακές ιδιότητες που θέλετε να παρακολουθήσετε και να αναλύσετε. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε έναν μόνο λογαριασμό Google Analytics για πολλές ιδιότητες. Το Google Analytics 4 είναι απλώς ένας τύπος ιδιοκτησίας που παρακολουθεί μετρήσεις βάσει συμβάντων.

Google Analytics 4 και Universal Analytics

Εξακολουθεί να υπάρχει επίσης το Universal Analytics. Το Universal Analytics είναι το Google Analytics 3, ο προκάτοχος του Google Analytics 4. Το Universal Analytics και το Google Analytics 4 είναι και οι δύο τύποι ιδιοκτησίας. Η κύρια διαφορά μεταξύ τους είναι ότι το Universal Analytics χρησιμοποιεί ένα μοντέλο παρακολούθησης που βασίζεται σε περιόδους σύνδεσης, ενώ το Google Analytics χρησιμοποιεί ένα μοντέλο παρακολούθησης βάσει συμβάντων. Τι ακριβώς όμως σημαίνει αυτό;

Το Universal Analytics παρακολουθεί μετρήσεις με βάση τις περιόδους σύνδεσης. Μια συνεδρία είναι μια περίοδος κατά την οποία ένας επισκέπτης παραμένει ενεργός στον ιστότοπό σας. Οι περίοδοι σύνδεσης ξεκινούν όταν οι επισκέπτες επισκέπτονται μια σελίδα στον ιστότοπό σας και οι περίοδοι σύνδεσης τελειώνουν όταν οι επισκέπτες μένουν σε αδράνεια για τουλάχιστον μισή ώρα ή φεύγουν και δεν επιστρέφουν μέσα σε μισή ώρα. Το Universal Analytics παρακολουθεί μετρήσεις με βάση τις περιόδους σύνδεσης.

Το Google Analytics 4 ακολουθεί μια διαφορετική προσέγγιση στις μετρήσεις παρακολούθησης. Αντί για περιόδους σύνδεσης, παρακολουθεί μετρήσεις βάσει συμβάντων. Οποιαδήποτε ενέργεια εκτελείται από έναν επισκέπτη είναι ένα γεγονός / συμβάν. Τα συμβάντα μπορούν να περιλαμβάνουν προβολές σελίδας, έναρξη περιόδου σύνδεσης, αναπαραγωγή βίντεο, κλικ σε συνδέσμους, κύλιση και άλλα.

Υπάρχουν τέσσερις κατηγορίες συμβάντων στο Google Analytics 4: αυτόματη συλλογή, μέτρηση βελτίωσης, προτεινόμενη και προσαρμοσμένη. Τα συμβάντα που συλλέγονται αυτόματα είναι τα προεπιλεγμένα συμβάντα που θα παρακολουθεί αυτόματα το Google Analytics 4. Τα συμβάντα μέτρησης της βελτίωσης παρακολουθούνται επίσης αυτόματα, αλλά μπορείτε να τα ενεργοποιήσετε και να τα απενεργοποιήσετε. Τα προτεινόμενα συμβάντα είναι προαιρετικά, συμβάντα ειδικά για τον κλάδο που προτείνει η Google. Τα προσαρμοσμένα συμβάντα, όπως υποδηλώνει το όνομα, είναι συμβάντα που δημιουργείτε και ορίζετε εσείς.

Οφέλη του Google Analytics 4

1. Όριο επισκέψεων ανά μήνα
Δεν χρειάζεται να ανησυχείτε για την επίτευξη ενός ορίου επισκέψεων με το Google Analytics 4. Ενώ το Universal Analytics είχε μηνιαίο όριο επισκέψεων 10 εκατομμυρίων, το Google Analytics 4 έχει αφαιρέσει αυτό το όριο.

2. Όριο συμβάντων
Το Google Analytics 4 έχει μόνο όριο συμβάντων. Μπορείτε να παρακολουθείτε μετρήσεις με βάση έως και 500 συμβάντα στη νέα έκδοση του Analytics. Φυσικά, τα 500 συμβάντα είναι πολύ περισσότερα από όσα θα χρειαστείτε. Το Google Analytics 4 έχει μόνο όριο συμβάντων και όχι μηνιαίο όριο επισκέψεων.

3. Διαφορετική πλοήγηση
Ίσως παρατηρήσετε ότι το Google Analytics 4 έχει μια νέα διεπαφή. Έχει ένα μενού πλαϊνής γραμμής όπως το Universal Analytics, αλλά πολλοί από τους συνδέσμους σε αυτό το μενού της πλευρικής γραμμής έχουν αλλάξει. Δεν υπάρχουν πλέον σύνδεσμοι για αναφορές. Αντίθετα, το Google Analytics 4 έχει συνδέσμους κύκλου ζωής στο μενού της πλευρικής γραμμής του. Οι σύνδεσμοι κύκλου ζωής κατηγοριοποιούν τις μετρήσεις κατά απόκτηση, αφοσίωση, δημιουργία εσόδων και διατήρηση. Κάτω από τους συνδέσμους κύκλου ζωής υπάρχουν σύνδεσμοι χρηστών, οι οποίοι αποκαλύπτουν μετρήσεις για συγκεκριμένους χρήστες, όπως δημογραφικά στοιχεία και τύπο συσκευής.

Οφέλη του Google Analytics 4

1. Διαφορετικές συσκευές παρακολούθησης
Με το μοντέλο παρακολούθησης που βασίζεται σε συμβάντα, το Google Analytics 4 σάς επιτρέπει να παρακολουθείτε μετρήσεις σε διαφορετικές συσκευές. Ένας επισκέπτης, για παράδειγμα, μπορεί να εγκαταλείψει τον ιστότοπό σας ενώ χρησιμοποιεί έναν επιτραπέζιο υπολογιστή και να επιστρέψει σε αυτόν μέσω ενός smartphone. Στο Universal Analytics, αυτή η ακολουθία θα μετρούσε ως δύο ξεχωριστές περιόδους σύνδεσης. Ωστόσο, το Google Analytics 4 παρακολουθεί μετρήσεις βάσει συμβάντων, βελτιώνοντας έτσι τις δυνατότητες παρακολούθησης μεταξύ συσκευών.

2. Δυνατότητα προγνωστικών μετρήσεων
Το Google Analytics 4 υποστηρίζει προγνωστικές μετρήσεις που δεν είναι διαθέσιμες με το Universal Analytics. Με την υποστήριξη του συστήματος μηχανικής μάθησης της Google, περιλαμβάνουν την πιθανότητα αγοράς, την πιθανότητα απόρριψης και τα προβλεπόμενα έσοδα. Το Google Analytics 4 θα αναλύσει τα δεδομένα επισκεπτών για να υπολογίσει αυτές τις προγνωστικές μετρήσεις. Η λογική των προγνωστικών μετρήσεων αναλύεται παρακάτω.
Η πιθανότητα αγοράς είναι η πιθανότητα ένας χρήστης που επισκέφτηκε πρόσφατα τον ιστότοπό σας να επιστρέψει εντός επτά ημερών για να ολοκληρώσει μια ενέργεια μετατροπής. Η πιθανότητα διακοπής είναι η πιθανότητα ένας χρήστης που επισκέφτηκε πρόσφατα τον ιστότοπό σας να μην επιστρέψει εντός επτά ημερών. Τα προβλεπόμενα έσοδα είναι τα αναμενόμενα έσοδα που αποδίδονται σε όλες τις μετατροπές που σχετίζονται με έναν χρήστη εντός των επόμενων 28 ημερών. Μπορείτε να παρακολουθήσετε αυτές τις προγνωστικές μετρήσεις με το Google Analytics 4.

3. Υποστήριξη παραμέτρων
Ένα άλλο πλεονέκτημα του Google Analytics 4 είναι η υποστήριξη παραμέτρων. Οι παράμετροι είναι επιπλέον πληροφορίες που διευκρινίζουν ένα συμβάν. Κάθε συμβάν μπορεί να έχει έως και 25 παραμέτρους. Αντί να παρακολουθείτε μόνο τις διαδικτυακές πωλήσεις ως συμβάν, για παράδειγμα, μπορείτε να ορίσετε παραμέτρους για την τιμή, την πηγή επισκεψιμότητας και τη συσκευή.

Πώς να μεταβείτε από το Universal Analytics στο Google Analytics 4;

Ακόμα κι αν ο ιστότοπός σας χρησιμοποιεί επί του παρόντος Universal Analytics, μπορείτε να τον αλλάξετε στο Google Analytics 4 σε λίγα μόνο βήματα. Στην αρχική οθόνη του λογαριασμού σας στο Google Analytics, επιλέξτε την ιδιότητα Universal Analytics για τον ιστότοπό σας. Κάνοντας κλικ στον σύνδεσμο «Διαχειριστής» κοντά στο κάτω μέρος του μενού της πλευρικής γραμμής θα μεταφερθείτε σε μια σελίδα ρυθμίσεων.

Στη σελίδα ρυθμίσεων, αναζητήστε την επιλογή "GA4 Setup Assistant". Θα πρέπει να βρίσκεται στην κορυφή της στήλης ιδιοκτησίας. Η ενεργοποίηση αυτής της επιλογής θα φορτώσει τον οδηγό εγκατάστασης του Google Analytics 4. Ο οδηγός εγκατάστασης θα δημιουργήσει μια νέα ιδιοκτησία για τον ιστότοπό σας χρησιμοποιώντας το Google Analytics 4. Θα εξακολουθείτε να έχετε πρόσβαση στην παλιά ιδιοκτησία Universal Analytics, αλλά ο λογαριασμός σας θα διαθέτει επίσης μια ιδιοκτησία Google Analytics 4.

Το Google Analytics 4 είναι η επόμενη γενιά της δημοφιλούς λύσης ανάλυσης επισκεψιμότητας της Google. Αρχικά κυκλοφόρησε το 2020, χρησιμοποιεί ένα μοντέλο παρακολούθησης που βασίζεται σε συμβάντα. Το Google Analytics 4 λειτουργεί παρακολουθώντας μετρήσεις βάσει ενεργειών ή συμβάντων χρήστη. Τα οφέλη του Google Analytics 4 περιλαμβάνουν χωρίς όριο επισκέψεων, ανανεωμένη διεπαφή, βελτιωμένη παρακολούθηση μεταξύ συσκευών, προγνωστικές μετρήσεις και υποστήριξη παραμέτρων.

Ανάλυση επισκεψιμότητας ιστοσελίδων με αποτελέσματα

Στη σημερινή εποχή, είναι πολύ σημαντικό για να μπορεί κάθε επιχείρηση να παραμείνει ανταγωνιστική και στην μεγάλη αγορά του διαδικτύου. Θα πρέπει να μπορεί να βλέπει και να αξιολογεί τα αποτελέσματα που φέρνει η επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας της στις πωλήσεις. Χωρίς εργαλεία όπως το Google Analytics γενικά και ιδιαίτερα χωρίς το Google Analytics 4 δεν μπορεί κάποιος να αξιολογήσει τα αποτελέσματα των αλλαγών που τυχόν γίνονται σε κάποια ιστοσελίδα. Φυσικά δεν φτάνει μόνο αυτό. Θα πρέπει να υπάρχει συνεχής ανάλυση των αποτελεσμάτων ίσως και από κάποιον πιο ειδικό με μεγαλύτερη εμπειρία. Το Google Analytics 4 είναι σίγουρο ότι θα βοηθήσει δραματικά στην αύξηση των πωλήσεων σας. Σε κάθε περίπτωση για να έχετε τα επιθυμητά αποτελέσματα παρακολούθησης επισκεψιμότητας και ανάλυσης αυτής είναι απαραίτητη η βοήθεια και η υποστήριξη κάποιου ειδικού με εμπειρία. Ελάτε σε επικοινωνία μαζί μας για να σας ενημερώσουμε στο πως μπορούμε να βοηθήσουμε στην ανάπτυξη της επιχείρησής σας παρακολουθώντας και αναλύοντας αλλαγές και βελτιστοποιήσεις με το Google Analytics 4 στον ιστότοπό σας!

Γιώργος Χατσιούλης Web Designer - Internet Marketing - Μηχανικός Συστημάτων

Γιώργος Χατσιούλης

Ο Γιώργος Χατσιούλης έχει ασχοληθεί με τη κατασκευή ιστοσελίδων & Eshop, τη βελτιστοποίηση και προώθησή τους εδώ και αρκετά χρόνια. Σαν μηχανικός συστημάτων πληροφορικής έχει ενεργή δράση από το 1996. Σπούδασε στις Ηνωμένες Πολιτείες στο CUNY Computer Science και ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη από το 1994. Έχει γράψει αρκετά άρθρα στο blog της Internet Technology Solutions που αφορούν την κατασκευή ιστοσελίδων, το SEO, την βελτιστοποίηση και προώθηση ιστοσελίδων, καθώς και το διαδικτυακό μάρκετινγκ.


Αξιολόγηση :
(350 Αξιολογήσεις)

Κατασκευή και προώθηση ιστοσελίδων

Internet Technology Solutions

Τριών Ιεραρχών 16, 562 24 Θεσσαλονίκη

Τηλ.: +30 2311 2411 78

Κιν.: +30 6942 777 942

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου του site χωρίς την γραπτή άδεια της Internet Technology Solutions.

Γιώργος Χατσιούλης Founder & CEO

Βρείτε μας στον χάρτη

Google Partners