Γράφτηκε από τον 
Απαραίτητα στοιχεία ενός eshop για την σωστή λειτουργία του

Ποιά είναι τα πιο σημαντικά και βασικά στοιχεία ενός eshop;

Πολλοί αναρωτιούνται τι θα χρειαστούν για την δημιουργία ενός eshop που θα φέρει αποτελέσματα. Παρακάτω με λίγα λόγια μπορείτε να δείτε ποια είναι τα ελάχιστα απαραίτητα στοιχεία ενός επιτυχημένου eshop. Φυσικά ένα eshop όπως και ένα φυσικό κατάστημα χρειάζεται συχνή παρακολούθηση και ανανέωση ώστε να ακολουθεί τις τάσεις της αγοράς στο διαδίκτυο αλλά για να κάνει κάποιος ένα ξεκίνημα με το πρώτο του ηλεκτρονικό κατάστημα χρειάζεται να λάβει υπόψη του έξι απλά πράγματα.

6 βασικά στοιχεία που πρέπει να λάβετε υπόψη κατά την έναρξη ενός ηλεκτρονικού καταστήματος

Δεν υπήρξε ποτέ καλύτερη στιγμή για να ξεκινήσετε το δικό σας ηλεκτρονικό κατάστημα. Σύμφωνα με το Digital Commerce 360 για τις ΗΠΑ, οι διαδικτυακές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 44% από το 2019 έως το 2020 λόγω της πανδημίας και συνεχίζουν να αυξάνονται κάθε χρόνο με ρυθμούς της τάξης του 10% - 15%. Την περίοδο της πανδημίας η αύξηση των πωλήσεων μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων ήταν τέτοια που ακόμη και σήμερα που τα μέτρα για την πανδημία έχουν σχεδόν μηδενιστεί ο κόσμος συνεχίζει να κάνει τις αγορές του μέσω διαδικτύου! Καθώς όλο και περισσότερο οι αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών συνεχίζουν να μετατοπίζονται ακόμη και για τα είδη πρώτης ανάγκης στο διαδίκτυο, αυτή η δυναμική θα διατηρηθεί. Για ένα επιτυχημένο ηλεκτρονικό κατάστημα, ωστόσο, υπάρχουν κάποια βασικά στοιχεία που το συνθέτουν που θα πρέπει να λάβετε υπόψη και να γνωρίζετε εκ' των προτέρων.

1. Ποιά μέθοδο πώλησης θα χρησιμοποιήσετε;

Πώς σκοπεύετε να πουλάτε προϊόντα στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα; Υπάρχουν δύο κύριες μέθοδοι πώλησης: η απευθείας πώληση που χρησιμοποιούν τα περισσότερα eshops και η μέθοδος dropshipping. Και οι δύο μέθοδοι σας επιτρέπουν να καταχωρείτε και να πουλάτε προϊόντα στο κατάστημά σας. Η διαφορά είναι ότι η άμεση πώληση απαιτεί αποθήκευση αποθέματος και εκπλήρωση παραγγελιών, ενώ το dropshipping όχι. Στην ουσία με το dropshipping πουλάτε στο eshop σας προϊόντα που βρίσκονται στις αποθήκες των προμηθευτών σας και όταν έχετε μια παραγγελία για λόγους συντόμευσης της αποστολής ο προμηθευτής σας αποστέλλει την παραγγελία κατ' ευθείαν στον πελάτη σας.

Με άλλα λόγια το Dropshipping είναι μια εναλλακτική μέθοδος πώλησης στην οποία συνεργάζεστε με έναν ή περισσότερους προμηθευτές προϊόντων. Οι πελάτες εξακολουθούν να μπορούν να αγοράζουν τα προϊόντα στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα, αλλά ο προμηθευτής θα εκπληρώσει τις παραγγελίες τους. Όταν ένας πελάτης κάνει μια παραγγελία, ο προμηθευτής θα συσκευάσει και θα στείλει τα προϊόντα που αγόρασε ο πελάτης σας.

Το Dropshipping είναι ευκολότερο και, σε ορισμένες περιπτώσεις, φθηνότερο από την απευθείας πώληση. Με τα παραπάνω, η άμεση πώληση σας δίνει μεγαλύτερο έλεγχο στην αλυσίδα εφοδιασμού του ηλεκτρονικού σας καταστήματος, ενώ ταυτόχρονα μειώνει τον ανταγωνισμό. Αν υποθέσουμε ότι θα θέλατε να κάνετε την πρώτη σας προσπάθεια για να ξεκινήσετε ένα κατάστημα ηλεκτρονικού εμπορίου, ίσως θέλετε να επιλέξετε το dropshipping. Ωστόσο, εάν είστε εξοικειωμένοι με την αποθήκευση αποθέματος και την αποστολή προϊόντων, η άμεση πώληση μπορεί να είναι η καλύτερη επιλογή. Με την άμεση πώληση έχετε τον πλήρη έλεγχο αλλά πρέπει να διατηρείτε στοκ προϊόντων στις αποθήκες σας.

2. Ποιό σύστημα διαχείρισης περιεχομένου - Content Management System (CMS) - θα χρησιμοποιήσετε;

Θα πρέπει να επιλέξετε ένα σύστημα διαχείρισης περιεχομένου (CMS) για το ηλεκτρονικό σας κατάστημα. Σχεδόν όλα τα καταστήματα ηλεκτρονικού εμπορίου τροφοδοτούνται από ένα CMS. Το CMS είναι ένα πακέτο λογισμικού που σας επιτρέπει να δημιουργείτε και να διαχειρίζεστε έναν δυναμικό ιστότοπο, συμπεριλαμβανομένου ενός ηλεκτρονικού καταστήματος , από ένα πρόγραμμα περιήγησης ιστού (browser). Αντί να κάνετε λήψη και να ανεβάσετε ξανά μια σελίδα, μπορείτε να επεξεργαστείτε συνδέοντας το CMS από ένα πρόγραμμα περιήγησης ιστού. Πριν από αρκετά χρόνια υπήρχαν και μερικά eshops όπου ήταν φτιαγμένα εξ' ολοκλήρου από προγραμματιστές όπου για να κάνεις αλλαγές που θα χρειαζόσουν θα έπρεπε να αναθέτεις την εργασία σε αυτούς που το δημιούργησαν. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα το μεγάλο κόστος και ήταν πολύ χρονοβόρα διαδικασία. Τα τελευταία χρόνια το 90% - 95% των ηλεκτρονικών καταστημάτων είναι φτιαγμένα με κάποιο CMS.

Τα ηλεκτρονικά καταστήματα, φυσικά, απαιτούν ορισμένες δυνατότητες που δεν χρειάζονται άλλοι ιστότοποι. Συνήθως χρειάζονται κατηγορίες προϊόντων, για παράδειγμα, και χρειάζονται ένα σύστημα ολοκλήρωσης αγοράς. Εάν ένα CMS δεν προσφέρει αυτές τις δυνατότητες, θα πρέπει να ψάξετε για κάποιο CMS που να διαθέτει τουλάχιστον αυτές τις λειτουργίες. Βέβαια ένα σύγχρονο CMS διαθέτει πολλά περισσότερα και όταν παραμετροποιηθεί σωστά θα χρειάζεται να αφιερώνετε πολύ λίγο χρόνο στην διαχείρισή του.

Μερικά από τα κορυφαία CMS για καταστήματα ηλεκτρονικού εμπορίου περιλαμβάνουν:
WordPress με WooCommerce
Joomla με Virtuemart
Shopify
Magento
Wix
OpenCart
PrestaShop

Στην Intertnet Technology Solutions έχουμε δημιουργήσει πολλά ηλεκτρονικά καταστήματα με Wordpress & Woocommerce που είναι και το δημοφιλέστερο CMS στις ΗΠΑ αλλά και σε Joomla & Virtuemart, OpenCart & PrestaShop. Πλατφόρμες όπως το Wix & Shopify κοστίζουν αρκετά χρήματα στην συντήρησή τους χωρίς ακόμη να είναι αρκετά εξελληνισμένα και φτιαγμένα για την ελληνική αγορά.

3. Ποιές μεθόδους πληρωμής θα χρησιμοποιήσετε;

Κάτι άλλο που πρέπει να λάβετε υπόψη κατά τη δημιουργία ενός eshop είναι η επεξεργασία πληρωμών. Όταν οι πελάτες κάνουν μια παραγγελία, θα πρέπει να διεκπεραιώσετε τις πληρωμές τους. Τόσο η άμεση πώληση όσο και το dropshipping απαιτούν επεξεργασία πληρωμών, την οποία διαχειρίζεται ένα τρίτο χρηματοπιστωτικό ίδρυμα γνωστό ως επεξεργαστής πληρωμών. Ο επεξεργαστής πληρωμών θα μεταφέρει ουσιαστικά χρήματα από τους τραπεζικούς λογαριασμούς των πελατών σας στον τραπεζικό σας λογαριασμό.
Υπάρχουν δεκάδες διαφορετικοί επεξεργαστές πληρωμών. Ενώ όλα διευκολύνουν τις πληρωμές μεταξύ του ηλεκτρονικού σας καταστήματος και των πελατών του, μερικά από αυτά είναι καλύτερα από άλλα. Οι χρεώσεις, φυσικά, μπορεί να διαφέρουν ανάλογα με τον επεξεργαστή πληρωμής. Ορισμένοι επεξεργαστές πληρωμών υποστηρίζουν επίσης την ενοποίηση με κοινά CMS ηλεκτρονικού εμπορίου.
Οι πιο συνηθισμένοι επεξεργαστές πληρωμών είναι το PayPal, το Stripe αλλά και οι πληρωμές μέσω πιστωτικών καρτών σε συνεργασία με κάποια ελληνική τράπεζα. Φυσικά υπάρχει η αντικαταβολή, η κατάθεση / μεταφορά σε τραπεζικό λογαριασμό και η πληρωμή στο φυσικό σας κατάστημα αν φυσικά διαθέτετε κάποιο.

4. Πώς θα θέλατε να λειτουργεί και να εμφανίζεται το eshop σας; Τί σχεδιασμό να έχει;

Μην υποτιμάτε τη σημασία ενός ελκυστικού σχεδιασμού για το ηλεκτρονικό σας κατάστημα. Ένας ελκυστικός και εύχρηστος σχεδιασμός θα οδηγήσει σε περισσότερες πωλήσεις και πελάτες που θα επιστρέφουν για αγορές. Οι αγοραστές θα είναι πιο ενεργοί και αφοσιωμένοι όταν επισκέπτονται το ηλεκτρονικό σας κατάστημα. Με έναν ελκυστικό και εύχρηστο σχεδιασμό, θα βλέπουν περισσότερα προϊόντα, θα κάνουν κλικ σε περισσότερα από αυτά και θα προσθέτουν περισσότερα προϊόντα στα καλάθι τους.

Ευτυχώς, η προσαρμογή του σχεδιασμού του ηλεκτρονικού καταστήματός σας είναι εύκολη εάν χρησιμοποιήσετε το σωστό CMS. Πολλά CMS υποστηρίζουν θέματα. Για να αλλάξετε τη σχεδίαση του ηλεκτρονικού καταστήματός σας, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα διαφορετικό θέμα. Στη συνέχεια, μπορείτε να προσαρμόσετε το θέμα έτσι ώστε να είναι εντελώς μοναδικό και να διακρίνεται από αυτό των καταστημάτων των ανταγωνιστών σας.

Δεν θα πρέπει να ξεχνάτε ότι ο όλος σχεδιασμός του eshop σας θα πρέπει να δημιουργεί ένα εύχρηστο και ελκυστικό περιβάλλον για τον επισκέπτη και να τον οδηγεί στο καλάθι και αμέσως μετά στην παραγγελία. Τα πολλά βήματα στην διαδικασία αγοράς μπορεί να αποτρέψουν τον αγοραστή και να τον οδηγήσουν σε άλλο ηλεκτρονικό κατάστημα. Πολλαπλές κατηγορίες και δύσκολη πλοήγηση στο να βρει αυτό που θέλει θα τον κάνουν να εγκαταλείψει την προσπάθεια.

5. Τί είδους προώθησης / μάρκετινγκ θα χρησιμοποιήσετε;

Όταν δημιουργείτε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, θα πρέπει οπωσδήποτε να σκεφτείτε με ποια εταιρεία ψηφιακού μάρκετινγκ θα συνεργαστείτε. Με άλλα λόγια, πώς σκοπεύετε να προωθήσετε το ηλεκτρονικό σας κατάστημα; Το μάρκετινγκ είναι απαραίτητο για την προσέλκυση αγοραστών. Χωρίς μάρκετινγκ, οι αγοραστές δεν θα ξέρουν ότι το κατάστημά σας υπάρχει, πόσο μάλλον να αγοράσουν προϊόντα από αυτό. Το μάρκετινγκ έχει να κάνει με την ευαισθητοποίηση για την επωνυμία του eshop σας, έτσι ώστε περισσότεροι αγοραστές να το επισκέπτονται.

Υπάρχουν δωρεάν και επί πληρωμή τακτικές μάρκετινγκ. Η βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (SEO) είναι μια δωρεάν τακτική μάρκετινγκ. Μπορείτε να βελτιστοποιήσετε το SEO στο eshop σας για να κερδίσετε υψηλότερες κατατάξεις στις σελίδες αναζήτησης χωρίς να ξοδέψετε πολλά χρήματα. Σε αυτή την περίπτωση η βελτιστοποίηση SEO θα διαρκέσει και περισσότερο καιρό. Οι διαφημιστικές καμπάνιες με πληρωμή ανά κλικ μόλις σταματήσουν σταματάει να υπάρχει και το eshop σας! Με τηn πληρωμή ανά κλικ - Pay Per Click (PPC) - μπορείτε να δημιουργήσετε διαφημίσεις για δίκτυα όπως το Google, το Bing ή το Facebook πληρώνοντας ταυτόχρονα ένα μικρό ποσό ανά κλικ σε διαφήμιση. Με την προώθηση του ηλεκτρονικού σας καταστήματος, είναι σίγουρο ότι περισσότεροι αγοραστές θα επισκέπτονται και θα αγοράζουν τα προϊόντα του. Εσείς θα πρέπει να αποφασίσετε ποια από τις δύο μεθόδους μάρκετινγκ θα χρησιμοποιήσετε έχοντας υπ' όψη σας και τον προϋπολογισμό σας.

6. Τί είδους ασφάλεια θα πρέπει να διαθέτει το eshop σας;

Τελευταία αλλά πολύ σημαντική είναι η ασφάλεια του eshop σας. Θα πρέπει οπωσδήποτε να λάβετε υπόψη την ασφάλεια όταν δημιουργείτε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα. Όπως συμβαίνει με κάθε διαδικτυακή επιχείρηση, η λειτουργία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος περιλαμβάνει τη συλλογή δεδομένων. Πιθανότατα θα συλλέξετε πληροφορίες για τους πελάτες του καταστήματός σας, όπως τα ονόματα, τις διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, τις διευθύνσεις σπιτιού και τους αριθμούς τηλεφώνου τους. Για να αποτρέψετε αυτά τα δεδομένα να πέσουν σε λάθος χέρια, πρέπει να ενισχύσετε την ασφάλεια του eshop σας.

Η χρήση του βασισμένου σε κρυπτογράφηση Hypertext Transfer Protocol Secure (HTTPS) θα κάνει το ηλεκτρονικό σας κατάστημα πιο ασφαλές. Το HTTPS είναι μια ασφαλής επέκταση του αντίστοιχου πρωτοκόλλου μεταφοράς υπερκειμένου - Hypertext Transfer Protocol (HTTP). Εάν το κατάστημά σας χρησιμοποιεί HTTPS, όλα τα δεδομένα που αποστέλλονται και λαμβάνονται από τους αγοραστές του θα είναι κρυπτογραφημένα.

Για το CMS του eshop σας, η επιλογή ενός ισχυρού κωδικού πρόσβασης και η αλλαγή του σε τακτά χρονικά διαστήματα μπορεί να βελτιώσει την ασφάλειά του. Μια μελέτη που διεξήχθη από τη Verizon, μια εταιρία κινητής τηλεφωνίας στις ΗΠΑ, διαπίστωσε ότι τέσσερις στις πέντε παραβιάσεις δεδομένων προέρχονται από αδύναμους κωδικούς πρόσβασης. Εάν επιλέξετε έναν σύντομο ή άλλως αδύναμο κωδικό πρόσβασης για το CMS του ηλεκτρονικού καταστήματός σας, μπορεί να ανοίξει τις πόρτες σε παραβίαση δεδομένων. Ένας χάκερ μπορεί να είναι σε θέση να συνδεθεί στο CMS του ηλεκτρονικού καταστήματός σας, μέσα από το οποίο μπορεί να έχει πρόσβαση σε προστατευμένα δεδομένα.

Μαζί με την επιλογή ενός ισχυρού κωδικού πρόσβασης, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τον έλεγχο ταυτότητας πολλαπλών παραγόντων για να κάνετε το ηλεκτρονικό σας κατάστημα πιο ασφαλές. Ο έλεγχος ταυτότητας πολλαπλών παραγόντων είναι μια λύση ασφαλείας για συνδέσεις, συμπεριλαμβανομένων των συνδέσεων CMS. Όταν είναι ενεργοποιημένο, θα σας ζητήσει να εισαγάγετε ένα PIN μίας χρήσης που αποστέλλεται στη διεύθυνση email ή στην κινητή συσκευή σας. Ακόμα κι αν ένας χάκερ έχει μαντέψει τον κωδικό πρόσβασής σας, το ηλεκτρονικό σας κατάστημα θα παραμείνει προστατευμένο.

Τί χρειάζεται για να πετύχει ένα ηλεκτρονικό κατάστημα;

Δεν είναι όλα τα καταστήματα ηλεκτρονικού εμπορίου επιτυχημένα. Σύμφωνα με το Tech.co, το ποσοστό αποτυχίας για τα καταστήματα ηλεκτρονικού εμπορίου είναι περίπου 80%, που είναι ένα πολύ μεγάλο ποσοστό και σημαίνει ότι μόνο ένα στα πέντε ηλεκτρονικά καταστήματα θα επιβιώσει. Ευτυχώς, οι περισσότερες περιπτώσεις αποτυχίας μπορούν να αποφευχθούν με προγραμματισμό εκ των προτέρων. Χρειάζεται να ακολουθήσετε πιστά μερικούς απλούς κανόνες και με τη σωστή προσέγγιση, το ηλεκτρονικό σας κατάστημα όχι μόνο θα επιβιώσει αλλά θα ευδοκιμήσει κιόλας.

Στη σημερινή εποχή με την ραγδαία αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου ίσως είναι η καλύτερη εποχή για την δημιουργία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος ώστε να μπορέσετε να αυξήσετε τις πωλήσεις αν διαθέτετε φυσικό κατάστημα ή να ξεκινήσετε τις ηλεκτρονικές πωλήσεις στο διαδίκτυο. Χωρίς όμως τα σωστά βήματα και την ορθή καθοδήγηση ίσως δεν θα έχετε τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Θα πρέπει η κατασκευή του ηλεκτρονικούς σας καταστήματος να πληρεί τουλάχιστον τα παραπάνω σημαντικά στοιχεία που όχι μόνο θα σας εδραιώσουν στο διαδίκτυο αλλά είναι σίγουρο ότι θα βοηθήσουν δραματικά στην αύξηση των πωλήσεων σας. Σε κάθε περίπτωση για να έχετε τα επιθυμητά αποτελέσματα είναι απαραίτητη η βοήθεια και η υποστήριξη κάποιου ειδικού με εμπειρία. Ελάτε σε επικοινωνία μαζί μας για να σας ενημερώσουμε στο πως μπορούμε να βοηθήσουμε στην ανάπτυξη του eshop της επιχείρησής σας!

Γιώργος Χατσιούλης Web Designer - Internet Marketing - Μηχανικός Συστημάτων

Γιώργος Χατσιούλης

Ο Γιώργος Χατσιούλης έχει ασχοληθεί με τη κατασκευή ιστοσελίδων & Eshop, τη βελτιστοποίηση και προώθησή τους εδώ και αρκετά χρόνια. Σαν μηχανικός συστημάτων πληροφορικής έχει ενεργή δράση από το 1996. Σπούδασε στις Ηνωμένες Πολιτείες στο CUNY Computer Science και ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη από το 1994. Έχει γράψει αρκετά άρθρα στο blog της Internet Technology Solutions που αφορούν την κατασκευή ιστοσελίδων, το SEO, τη βελτιστοποίηση και προώθηση ιστοσελίδων, καθώς και το διαδικτυακό μάρκετινγκ.


Αξιολόγηση :
(350 Αξιολογήσεις)

Κατασκευή και προώθηση ιστοσελίδων

Internet Technology Solutions

Τριών Ιεραρχών 16, 562 24 Θεσσαλονίκη

Τηλ.: +30 2311 2411 78

Κιν.: +30 6942 777 942

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου του site χωρίς την γραπτή άδεια της Internet Technology Solutions.

Γιώργος Χατσιούλης Founder & CEO

Βρείτε μας στον χάρτη

Google Partners