Γράφτηκε από τον 
10 λάθη στο SEO που πρέπει να αποφύγετε

10 λάθη βελτιστοποίησης ιστοσελίδων που πρέπει οπωσδήποτε να αποφύγετε.

Εάν έχετε ήδη μια ιστοσελίδα για αρκετό καιρό και παρακολουθείτε την επισκεψιμότητά της, τότε γνωρίζετε πόσο μεγάλη σημασία έχει αυτή για τη επιχείρησή σας. Θα έλεγα πως η επισκεψιμότητα όσον αφορά στο μάρκετινγκ διαδικτύου είναι όπως η τοποθεσία για τα ακίνητα. Είναι το μόνο πράγμα που έχει πραγματικά σημασία. Εάν δεν μπορείτε να δημιουργήσετε στοχευμένους επισκέπτες για την ιστοσελίδα σας, θα είναι πολύ δύσκολο να δημιουργήσετε πωλήσεις.

Συνήθως ο ιδιοκτήτης ή ο δημιουργός της ιστοσελίδας είναι το άτομο που αναλαμβάνει να "δημιουργεί" επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα. Συνήθως ο κύριος παράγοντας για τη δημιουργία επισκεψιμότητας είναι οι μηχανές αναζήτησης. Φυσικά, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και πληρωμένη διαφήμιση, αλλά, ανάλογα με τον ανταγωνισμό, αυτό θα σας κοστίσει. Η χρήση των μηχανών αναζήτησης για τη δημιουργία στοχευμένης (που ενδιαφέρεται για το προϊόν σας) επισκεψιμότητας είναι η λιγότερο δαπανηρή μέθοδος λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός πως τα αποτελέσματα που θα φέρει μια σωστή καμπάνια βελτιστοποίησης στις μηχανές αναζήτησης είναι μια πιο μόνιμη κατάσταση. Τα αποτελέσματα μια πληρωμένης καμπάνιας διαρκούν όσο και τα χρήματά σας!

Δείτε παρακάτω 10 λάθη που πρέπει να αποφύγετε ώστε να αυξήσετε την επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα σας.

Δυστυχώς, πολλοί ιδιοκτήτες ιστοσελίδων δεν κατανοούν τη σημασία της προβολής στις μηχανές αναζήτησης, η οποία θα οδηγήσει σε μεγαλύτερη επισκεψιμότητα. Δίνουν πολύ μεγαλύτερη σημασία στην δημιουργία μιας "όμορφης" ιστοσελίδας. Όχι ότι αυτό είναι κακό, αλλά είναι πραγματικά δευτερεύον όσο αναφορά την θέση της ιστοσελίδας στις μηχανές αναζήτησης. Θα πρέπει πρώτα να εξασφαλίσεις επισκέπτες στην ιστοσελίδα σου ώστε να δουν πόσο "όμορφη" είναι. Η ακόλουθη λίστα με κοινά λάθη, που γίνονται από πολλούς ιδιοκτήτες ιστοσελίδων, πιστεύουμε πως θα σας βοηθήσει να δημιουργήσετε περισσότερη στοχευμένη επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα σας.

1. Χρήση μη αποτελεσματικών λέξεων-κλειδιών.

Αυτός είναι ίσως ένας από τους πιο κρίσιμους τομείς στην δημιουργία της ιστοσελίδας σας. Επιλέξτε τις σωστές λέξεις-κλειδιά και οι πιθανοί πελάτες θα βρουν την ιστοσελίδα σας. Βρείτε λέξεις κλειδιά που αφορούν την επιχείρησή σας και που ταυτόχρονα θα αναζητήσουν οι πιθανοί πελάτες σας. Βάλτε τον εαυτό σας στην θέση των πιθανών επισκεπτών της ιστοσελίδας σας και σκεφτείτε πως θα αναζητούσατε εσείς προϊόντα ή και υπηρεσίες που προσφέρετε.

2. Επανάληψη των ίδιων λέξεων-κλειδιών.

Όταν χρησιμοποιείτε τις ίδιες λέξεις-κλειδιά ξανά και ξανά, οι μηχανές αναζήτησης ενδέχεται να υποβαθμίσουν (ή να παραλείψουν) την ιστοσελίδα σας. Η χρήση ίδιων λέξεων κλειδιών ξανά και ξανά μέσα σε μια σελίδα, ονομάζεται Keyword Stacking και υποδηλώνει ότι το κείμενό σας δεν είναι "φυσιολογικό", και οι σύγχρονοι αλγόριθμοι των μηχανών αναζήτησης μπορούν να το καταλάβουν αυτό. Δεν είναι φυσιολογικό πχ να επαναλαμβάνετε την ίδια λέξη φράση κλειδί μέσα σε μια παράγραφο δέκα και δεκαπέντε φορές!

3. Κλοπή περιεχομένου από άλλες ιστοσελίδες.

Πόσες φορές έχετε ακούσει ή διαβάσει ότι "επειδή είναι δημοσιευμένο στο διαδίκτυο είναι εντάξει..." να χρησιμοποιείτε εικόνες, εικονίδια και κείμενα από άλλες ιστοσελίδες και να τα περνάτε στην δική σας; Μην το κάνετε αυτό. Είναι πολύ διαφορετικό να "μαθαίνεις" από άλλους που έχουν πάει κάπου από το να αντιγράφεις το έργο τους. Οι μηχανές αναζήτησης είναι πολύ έξυπνες και συνήθως εντοπίζουν "διπλές" σελίδες. Μπορεί ακόμη και να καταχωρήσουν το domain σας στις μαύρες λίστες τους με αποτέλεσμα να μην σας καταχωρήσουν ποτέ. Μπορεί ο ιδιοκτήτης της ιστοσελίδας από την οποία αντιγράψατε κάτι να μην σας βρει αλλά να είστε σίγουροι ότι οι μηχανές αναζήτησης θα το βρουν.

4. Χρήση λέξεων-κλειδιών που δεν σχετίζονται με την ιστοσελίδα σας.

Πολλοί ιδιοκτήτες ιστοσελίδων προσπαθούν να αποκτήσουν ορατότητα μέσω των μηχανών αναζήτησης χρησιμοποιώντας λέξεις-κλειδιά που δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με την δικιά τους ιστοσελίδα. Τοποθετούν άσχετες λέξεις-κλειδιά σε μια σελίδα (όπως "σεξ", το όνομα μιας γνωστής διασημότητας, το καυτό θέμα αναζήτησης της ημέρας κ.λ.π.) μέσα σε μια μετα-ετικέτα για μια σελίδα. Η λέξη-κλειδί δεν έχει καμία σχέση με το θέμα της σελίδας. Ωστόσο, δεδομένου ότι η λέξη-κλειδί είναι δημοφιλής, πιστεύουν ότι αυτό θα ενισχύσει την προβολή τους. Αυτή η τεχνική θεωρείται ανεπιθύμητη από τις μηχανές αναζήτησης και μπορεί να προκαλέσει την αφαίρεση της σελίδας (ή μερικές φορές ολόκληρου του ιστότοπου) από τις λίστες των μηχανών αναζήτησης.

5. "Μπούκωμα" λέξεων κλειδιών.

Το μπούκωμα λέξεων κλειδιών είναι κάπως σαν τη στοίβαξη (stacking) λέξεων-κλειδιών που αναφέρεται παραπάνω, αυτό σημαίνει ότι αντιστοιχίζετε πολλές λέξεις-κλειδιά στην περιγραφή πχ μιας εικόνας ή ενός επιπέδου που εμφανίζεται στην ιστοσελίδα σας χρησιμοποιώντας την παράμετρο HTML "alt=". Εάν οι μηχανές αναζήτησης διαπιστώσουν ότι αυτό το κείμενο δεν περιγράφει πραγματικά την εικόνα ή το επίπεδο, το κείμενό σας θα θεωρηθεί ανεπιθύμητο. Πολλοί ιδιοκτήτες επίσης γεμίζουν τις προτάσεις των κειμένων μιας ιστοσελίδας με πολλές λέξεις κλειδιά με αποτέλεσμα και πάλι το κείμενο να μην είναι φυσιολογικό. Οι έξυπνοι αλγόριθμοι των μηχανών αναζήτησης θα το καταλάβουν και αυτό.

6. Χρήση "κρυφού" κειμένου.

Ίσως έχετε την εσφαλμένη εντύπωση ότι αν δεν μπορείτε να το δείτε, δεν πειράζει. Αυτό είναι μεγάλο λάθος.... Μην προσπαθείτε να κρύψετε τις λέξεις-κλειδιά ή τις φράσεις-κλειδιά σας κάνοντας τις αόρατες. Για παράδειγμα, δημιουργοί βάζουν λέξεις-κλειδιά στο ίδιο χρώμα με το φόντο της ιστοσελίδας προσπαθώντας με αυτόν τον τρόπο να το κάνουν αόρατο. Να έχετε υπ' όψη σας ότι ότι υπάρχει στον κώδικα HTML μιας ιστοσελίδας οι τα bots των αλγορίθμων των μηχανών αναζήτησης μπορούν και το βλέπουν κανονικά με αποτέλεσμα να βαθμολογούν αρνητικά την ιστοσελίδα σας.

7. Χρήση μικροσκοπικού κειμένου.

Αυτή η περίπτωση μοιάζει πολύ με το κρυφό κείμενο και έχει τα ίδια άσχημα αποτελέσματα. Μην προσπαθήσετε να κρύψετε τις λέξεις-κλειδιά ή τις φράσεις-κλειδιά σας κάνοντας τις μικροσκοπικές. Ο καθορισμός του μεγέθους του κειμένου των λέξεων-κλειδιών τόσο μικρό που μετά βίας είναι ορατό από το ανθρώπινο μάτι βαθμολογείται αρνητικά από τις μηχανές αναζήτησης. Μην ξεχνάτε ότι υπάρχει στον κώδικα τις σελίδας σας μπορεί και πρέπει να το "βλέπει" μια μηχανή αναζήτησης.

8. Μην υποθέσετε ότι όλες οι μηχανές αναζήτησης είναι ίδιες.

Πολλοί υποθέτουν ότι κάθε μηχανή αναζήτησης παίζει με τους ίδιους κανόνες. Αυτό δεν είναι σωστό. Η κάθε μηχανή αναζήτησης έχει τη δική της βάση κανόνων και υπόκειται σε αλλαγές όποτε το επιθυμεί. Οι αλγόριθμοι στο Yahoo, το MSN ή στο Google δεν είναι ποτέ ίδιοι και δεν αλλάζουν μαζί. Το γεγονός ότι λειτουργούν παρόμοια και έχουν πολλές κοινές αρχές δεν μας εξασφαλίζει ότι θα εξασφαλίσουν τα ίδια αποτελέσματα για την ιστοσελίδα μας. Αυτό που θα μπορούσατε να κάνετε είναι να προσπαθήσετε να μάθετε τι απαιτεί κάθε σημαντική μηχανή αναζήτησης για καλύτερα αποτελέσματα.

9. Χρήση δωρεάν domain ή φιλοξενίας ιστοσελίδας.

Μην χρησιμοποιείτε δωρεάν domain ή φιλοξενία ιστοσελίδων για την ιστοσελίδα σας εάν επιθυμείτε πραγματικά την αύξηση της επισκεψιμότητας της ιστοσελίδας σας μέσω των οργανικών αποτελεσμάτων στις μηχανές αναζήτησης. Είναι πολύ πιθανό, λόγων του τύπου των ιστοσελίδων που φιλοξενούνται εκεί, οι μηχανές αναζήτησης να βαθμολογήσουν αρνητικά τους εξυπηρετητές (servers) από αυτές τις εταιρείες που παρέχουν δωρεάν φιλοξενία. Είναι πολλές οι ιστοσελίδες που ενδεχομένως να φιλοξενούνται εκεί και έχουν προσβλητικό, άσχημο και επικίνδυνο περιεχόμενο. Έτσι και οι μηχανές αναζήτησης λαμβάνουν με την σειρά τους τα μέτρα τους.

10. Έλεγχος για στοιχεία που λείπουν στην ιστοσελίδα σας.

Βεβαιωθείτε ότι έχετε ελέγξει όλες τις ιστοσελίδες του ιστοτόπου σας για την πληρότητα όλων των στοιχείων τους, όπως σύνδεσμοι, γραφικά κ.λ.π. Αυτό πολλές φορές δεν είναι εύκολο όταν έχουμε ιστοτόπους με πολλές ιστοσελίδες που περιέχουν πολλές εικόνες και συνδέσμους, αλλά υπάρχουν ιστότοποι που μπορούν να σας βοηθήσουν σε αυτό με αυτόματο τρόπο και μάλιστα δωρεάν!

Αύξηση της επισκεψιμότητας της ιστοσελίδας μου σήμερα

Αυτές είναι μερικές μόνο από τις μεθόδους και τις τεχνικές που πρέπει να αποφύγετε. Στο παρελθόν μερικές ή και όλες από τις παραπάνω τεχνικές λειτουργούσαν σε μικρό ή και μεγάλο βαθμό. Εδώ όμως και μερικά χρόνια οι μηχανές αναζήτησης έχουν βελτιώσει κατά πολύ τους αλγορίθμους τους και είναι σίγουρο ότι θα σας "πιάσουν" αν δοκιμάσετε να τις ξεγελάσετε. Μην ενδώσετε στον πειρασμό ότι αυτές οι μέθοδοι θα λειτουργήσουν για εσάς. Θα κάνουν περισσότερο κακό παρά καλό στην ιστοσελίδα σας. Μπορεί ακόμη και να στοχοποιήσουν και το domain σας με ανεπανόρθωτα αποτελέσματα. Είναι σίγουρο ότι όχι μόνο θα περάσετε εβδομάδες χαμένης προσπάθειας, αλλά μπορεί να αποκλειστεί για πάντα η ιστοσελίδα σας από τις μηχανές αναζήτησης. Επενδύστε λίγο χρόνο για να μάθετε τις κατάλληλες τεχνικές για την αύξηση της προβολής στις μηχανές αναζήτησης και τα αποτελέσματα στην επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σας είναι σίγουρο ότι θα αυξηθούν.

Επικοινωνήστε μαζί μας για να κουβεντιάσουμε στο πως θα μπορέσετε να αυξήσετε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σας με τις σωστές μεθόδους.

Γιώργος Χατσιούλης Web Designer - Internet Marketing - Μηχανικός Συστημάτων

Γιώργος Χατσιούλης

Ο Γιώργος Χατσιούλης έχει ασχοληθεί με την κατασκευή ιστοσελίδων & Eshop, την βελτιστοποίηση και προώθησή τους εδώ και αρκετά χρόνια. Σαν μηχανικός συστημάτων πληροφορικής έχει ενεργή δράση από το 1996. Σπούδασε στις Ηνωμένες Πολιτείες στο CUNY Computer Science και ζει και εργάζεται στην Θεσσαλονίκη από το 1994. Έχει γράψει αρκετά άρθρα στο blog της Internet Technology Solutions που αφορούν την κατασκευή ιστοσελίδων, το SEO, την βελτιστοποίηση και προώθηση ιστοσελίδων, καθώς και το διαδικτυακό μάρκετινγκ.


Αξιολόγηση :
(36 Αξιολογήσεις)

Κατασκευή και προώθηση ιστοσελίδων

Internet Technology Solutions

Τριών Ιεραρχών 16, 562 24 Θεσσαλονίκη

Τηλ.: +30 2311 2411 78

Κιν.: +30 6942 777 942

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου του site χωρίς την γραπτή άδεια της Internet Technology Solutions.

Γιώργος Χατσιούλης Founder & CEO

Βρείτε μας στον χάρτη

Google Partners