Γράφτηκε από τον 
Πώς να αυξήσετε την κατάταξή σας στις μηχανές αναζήτησης με HTML ετικέτες

Αύξηση κατάταξης στις μηχανές αναζήτησης με χρήση HTML tags (ετικέτες)

Δεν ξέρω πόσες φορές με έχουν ρωτήσει. "Πώς μπορώ να αυξήσω την επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα μου;" Η αλήθεια είναι πως υπάρχουν διάφορα στοιχεία που θα πρέπει να προσέξουμε αλλά και μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε. Ένα από αυτά είναι τα HTML tags ή αλλιώς ετικέτες HTML που είναι απαραίτητες και πολύ χρήσιμες όπως θα δείτε παρακάτω.

Είναι αλήθεια εύκολο;

Για να δούμε καλύτερα αυτό το θέμα και να απαντήσουμε σε αυτή την ερώτηση θα πρέπει να αναφερθούμε στις παρακάτω κατηγορίες ετικετών.

1. Ετικέτες τίτλου

Ο τίτλος πρέπει να περιέχει λέξεις-κλειδιά και φράσεις-κλειδιά που είναι σημαντικές και οπωσδήποτε σχετικές με την ιστοσελίδα σας. Ο προτεινόμενος μέγιστος αριθμός χαρακτήρων για αυτήν την ετικέτα είναι 60. Αυτό γιατί το Google στα αποτελέσματα αναζήτησης προβάλλει περίπου
Επίσης, όταν μετράτε τους χαρακτήρες σας να θυμάστε ότι λαμβάνονται υπόψη και τα κενά.
Οι τίτλοι θα πρέπει να τραβάνε την προσοχή του αναγνώστη, διαφορετικά ακόμη και να βρίσκεται η σελίδα στην πρώτη θέση των αποτελεσμάτων αναζήτησης θα χάσει πολλά κλικ.
Για παράδειγμα, όταν ο τίτλος είναι "παπούτσια, παπούτσια nike, καλύτερα παπούτσια, κριτικές παπουτσιών", είναι απίθανο να ακολουθήσει κάποιος τον σύνδεσμο. Αυτό που θα μπορούσε να κάνει κάποιους να ακολουθήσουν τον σύνδεσμο θα ήταν κάποιος τίτλος όπως "Παπούτσια - Μάθετε τα πιο πρόσφατα στυλ για επώνυμα παπούτσια".

2. Περιγραφή

Ο μέγιστος αριθμός χαρακτήρων που προτείνεται για αυτήν την ετικέτα είναι 160. Περισσότεροι χαρακτήρες από αυτούς όχι μόνο θα αποκοπεί από τον πίνακα αποτελεσμάτων της Google αλλά ενδέχεται να μετρήσει κατά της καταχώρισης της ιστοσελίδας σας στις μηχανές αναζήτησης. Προσπαθήστε να επαναλάβετε τις λέξεις-κλειδιά που χρησιμοποιήσατε στον τίτλο σας σε σωστή πρόταση. Αποφύγετε εγώ, εμένα, τον εαυτό μου κ.λ.π Φυσικά και εδώ η περιγραφή θα πρέπει να είναι ενδιαφέρον και να τραβάνε την προσοχή του αναγνώστη ώστε να ακολουθήσει τον σύνδεσμο του τίτλου που θα φαίνεται στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.

3. Λέξεις-κλειδιά

Ο μέγιστος συνιστώμενος αριθμός χαρακτήρων για αυτήν την ετικέτα είναι 250. Περισσότεροι από αυτόν μπορεί να θεωρηθούν ανεπιθύμητοι. Διατηρήστε τις λέξεις-κλειδιά σας εστιασμένες στο τι αναφέρεται η ιστοσελίδα σας. Μη νομίζετε ότι εάν χρησιμοποιήσω μια ποικιλία διαφορετικών λέξεων-κλειδιών, η ιστοσελίδα μου θα πουλήσει. Μην ξεχνάτε ότι το στοχευμένο μάρκετινγκ σχετίζεται πάντα να με τις λέξεις-κλειδιά σας. Οι λέξεις - κλειδιά πρέπει οπωσδήποτε να είναι σχετικές με το θέμα της ιστοσελίδας σας.

4. Σύνδεσμοι αγκύστρωσης

Τα Anchor Links είναι μια από τις πιο σημαντικές ετικέτες html που χρειάζεται η ιστοσελίδα σας για να κερδίσει μια καλή θέση στην κατάταξη στη μηχανή αναζήτησης, ειδικά στο Google και το MSN. Τα anchor links ή ελληνιστή σύνδεσμοι αγκίστρωσης χρησιμοποιούνται για τη στόχευση συνδέσμων μέσα στην ίδια την ιστοσελίδα ώστε ο αναγνώστης να μπορεί να δει αυτό που θέλει στοχευμένα. Χρησιμοποιούνται από τις μηχανές αναζήτησης ώστε να "καταλάβουν" ποια σημεία στην ιστοσελίδα είναι σημαντικά. Έτσι θα πρέπει και αυτά τα tags (ετικέτες) να περιλαμβάνουν τις ενδεικνυόμενες λέξεις - κλειδιά.

Εδώ θα ήθελα να προσθέσω πως υπάρχουν και anchor links που μπορούν με τον ίδιο τρόπο να χρησιμοποιηθούν και μέσα στο μενού του ιστοτόπου σας ώστε να κατευθύνετε τον αναγνώστη στο ακριβές σημείο της σελίδας και όχι απαραίτητα στην αρχή της όπως γίνεται συνήθως.

5. Τίτλους και Alt tags στις εικόνες

Όλες οι εικόνες που περιέχονται στο κείμενο της σελίδας μας πρέπει να έχουν τίτλο και alt tag ή αλλιώς alternative title. Αυτό όχι μόνο γιατί βοηθάει αυτούς που έχοντας προβλήματα όρασης μπορούν να διαβάσουν για την εικόνα, αλλά τις μηχανές αναζήτησης να καταλάβουν αν η εικόνα είναι σχετική με το περιεχόμενο. Επίσης, σε περίπτωση που για κάποιο λόγο η εικόνα δεν φορτώθηκε σωστά από τον server ο επισκέπτης θα καταλάβει διαβάζοντας τον τίτλο της για ποια εικόνα πρόκειται.

6. Οι ετικέτες κεφαλής ή HTML tags δεν πρέπει να συγχέονται με τις ετικέτες (tags)

Οι ετικέτες κεφαλής βρίσκονται στο επάνω μέρος του πηγαίου κώδικα HTML πίσω από όλες τις ιστοσελίδες, που αρχίζει με και τελειώνει με <head></head>. Περιέχει τα πεδία Τίτλος, Περιγραφή, Λέξεις-κλειδιά και άλλα που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι συντάκτες ιστοσελίδων για να περιγράψουν τη σελίδα. Ο τίτλος εμφανίζεται στη γραμμή τίτλου των περισσότερων προγραμμάτων περιήγησης, αλλά τα άλλα πεδία δεν εμφανίζονται στο κείμενο της σελίδας και δε θεωρούνται ως μέρος του σώματος της σελίδας. Για να δείτε όλες αυτές οι ετικέτες που υπάρχουν στον κώδικα των ιστοσελίδων μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το πρόγραμμα περιήγησής σας. Αφού φορτωθεί η ιστοσελίδα σας κάντε δεξί κλικ σε οποιοδήποτε μέρος της και μετά στο "Προβολή πηγαίου κώδικα". Εκεί προσέχοντας τον κώδικα θα δείτε τις παρακάτω HTML ετικέτες: <title></title>, <description></description>, <keywords></keywords> αλλά και άλλες. Ορισμένες μηχανές αναζήτησης θα ανακτήσουν τίτλο και περιγραφή με βάση το κείμενο από αυτά τα πεδία. Οι ετικέτες κεφαλής πρέπει να επαναλαμβάνουν την ετικέτα τίτλου σας. Οι περισσότεροι webmasters βάζουν την ετικέτα κεφαλιού αμέσως μετά την ετικέτα σώματος.

Είναι λοιπόν πολύ σημαντικό, όχι μόνο να υπάρχουν αυτές οι ετικέτες, αλλά να είναι και σωστές. Συνήθως τα περισσότερα συστήματα διαχείρισης περιεχομένου (Content management systems) κάνουν αυτή τη δουλειά αυτόματα. Βέβαια, θα πρέπει πάντα να κάνουμε και εμείς τον σωστό έλεγχο και να επεμβαίνουμε όταν αυτό δε λειτουργεί σωστά. Σε κάθε περίπτωση ένας ειδικός με εμπειρία στην κατασκευή ιστοσελίδων θα μπορούσε να επέμβει και να βελτιώσει τον κώδικα της ιστοσελίδας σας. Αν πραγματικά θέλετε να αυξήσετε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σας θα πρέπει τέτοιες μικρές λεπτομέρειες να τις προσέχετε και να τις αφήνετε στους ειδικούς.

Γιώργος Χατσιούλης Web Designer - Internet Marketing - Μηχανικός Συστημάτων

Γιώργος Χατσιούλης

Ο Γιώργος Χατσιούλης έχει ασχοληθεί με την κατασκευή ιστοσελίδων & Eshop, τη βελτιστοποίηση και προώθησή τους εδώ και αρκετά χρόνια. Σαν μηχανικός συστημάτων πληροφορικής έχει ενεργή δράση από το 1996. Σπούδασε στις Ηνωμένες Πολιτείες στο CUNY Computer Science και ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη από το 1994. Έχει γράψει αρκετά άρθρα στο blog της Internet Technology Solutions που αφορούν την κατασκευή ιστοσελίδων, το SEO, τη βελτιστοποίηση και προώθηση ιστοσελίδων, καθώς και το διαδικτυακό μάρκετινγκ.


Αξιολόγηση :
(330 Αξιολογήσεις)

Κατασκευή και προώθηση ιστοσελίδων

Internet Technology Solutions

Τριών Ιεραρχών 16, 562 24 Θεσσαλονίκη

Τηλ.: +30 2311 2411 78

Κιν.: +30 6942 777 942

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου του site χωρίς την γραπτή άδεια της Internet Technology Solutions.

Γιώργος Χατσιούλης Founder & CEO

Βρείτε μας στον χάρτη

Google Partners