Γράφτηκε από τον 
Τίτλος και περιγραφή για το SEO μιας επιχείρησης

Πόσο βοηθά η βελτιστοποίηση της ετικέτας τίτλου και της μετα-περιγραφής στο SEO μιας επιχείρησης;

Κατά τη βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης, το λεγόμενο SEO, πολλές επιχειρήσεις που είναι νέες στην ιδέα αυτή μπορεί να επικεντρωθούν κυρίως στη βελτιστοποίηση του περιεχομένου στη σελίδα που θέλουν να ταξινομήσουν στις μηχανές αναζήτησης, και ίσως ορισμένων δομικών δεδομένων που περιλαμβάνονται στον κώδικα της σελίδας. Ωστόσο, μία από τις πιο υποτιμημένες επιρροές της απόδοσης SEO είναι το πρώτο πράγμα που ψάχνουν και βλέπουν οι πιθανοί πελάτες σας όταν βρίσκουν την ιστοσελίδα σας στο Google: Ο συνδυασμός της ετικέτας τίτλου και της μετα-περιγραφής της σελίδας σας. Πόσο λοιπόν σημαντικός είναι ο τίτλος και η περιγραφή στις σελίδες ενός site μιας επιχείρησης; Ας δούμε λοιπόν γιατί ακριβώς μιλάμε παρακάτω και πόσο σημαντικά είναι.

Είναι σημαντικός ο τίτλος και η περιγραφή στα άρθρα του site μιας επιχείρησης;

Ας δούμε λοιπόν τί είναι ο τίτλος και μετα-περιγραφή των σελίδων του ιστοτόπου μιας επιχείρησης και αν πραγματικά παίζουν ρόλο στο SEO της ιστοσελίδας της. Στον ιστότοπο μιας επιχείρησης υπάρχουν διάφορες σελίδες. Άλλες σελίδες αναφέρονται στην ίδια την επιχείρηση και άλλες αναφέρονται στα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της. Κάθε σελίδα έχει τίτλο αλλά μπορεί και να έχει μετα-περιγραφή. Σε γενικές γραμμές ο τίτλος αναφέρεται στο τι περιλαμβάνει το άρθρο ή γενικά η σελίδα ενός ιστοτόπου και αν υπάρχει περιγραφή είναι γενικά το περιληπτικό νόημα του άρθρου ή της σελίδας. Οι τίτλοι και οι μέτα-περιγραφές των σελίδων εμφανίζονται στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης όταν κάποιος αναζητά πληροφορίες που αφορούν την επιχείρηση, τις υπηρεσίες και τα προϊόντα της. 

Τι είναι οι ετικέτες τίτλων ή αλλιώς τίτλοι και οι μετα-περιγραφές;

Εν ολίγοις, οι ετικέτες τίτλου και οι μετα-περιγραφές είναι οι γραμμές κειμένου και συνδέσμων που βλέπουν οι χρήστες στις σελίδες αποτελεσμάτων στις μηχανές αναζήτησης και πρωτίστως στο Google search engine ranking page (SERP). Η ετικέτα τίτλου είναι ο μπλε σύνδεσμος με τα μεγαλύτερα γράμματα στον οποίο οι χρήστες κάνουν κλικ, ενώ η μετα-περιγραφή είναι η περιγραφή μιας ή δύο προτάσεων κάτω από τον τίτλο που περιγράφει τι υπάρχει στην σελίδα. Ανάλογα με την μηχανή αναζήτησης μπορεί να δούμε μικρές διαφοροποιήσεις στο πως θα φαίνονται τα δύο παραπάνω στοιχεία αλλά σε γενικές γραμμές προβάλλονται με τον ίδιο τρόπο.

Οι ετικέτες τίτλου αποτελούνται από μια σειρά λέξεων-κλειδιών ή μια φράση φιλική προς την αναζήτηση που χρησιμεύει είτε ως τίτλος της σελίδας είτε ως εναλλακτική στον τίτλο που έχει τροποποιηθεί για σκοπούς SEO. Οι χρήστες θα κάνουν κλικ σε αυτό το στοιχείο για να μεταβούν στη σελίδα σας. Μπορεί δηλαδή πάνω πάνω στο κείμενο της σελίδας μας να έχουμε μικρό σχετικά τίτλο αλλά μέσα στον κώδικά της να υπάρχει ο κανονικός τίτλος που στην ουσία "βλέπουν" οι μηχανές αναζήτησης και κατατάσσουν με αυτόν την σελίδα μας.

Εν τω μεταξύ, η μετα-περιγραφή είναι αυτό που θα δουν οι χρήστες για πρόσθετες λεπτομέρειες σχετικά με το περιεχόμενο της σελίδας. Συχνά η περιγραφή περιλαμβάνει μια σύντομη περίληψη του θέματος της σελίδας και μια παρότρυνση για δράση που ενθαρρύνει τους χρήστες να επισκεφθούν τη σελίδα. Δυστυχώς όμως σε πολλές περιπτώσεις ιστοσελίδων όπου δεν έχει γίνει βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης, αυτές οι περιγραφές περιλαμβάνουν απλώς ένα απόσπασμα από την πρώτη παράγραφο της σελίδας. Όπως υποδηλώνει το όνομα, οι "μετα-περιγραφές" είναι meta καθώς προορίζονται να είναι αυτο-αναφορικές και να περιγράφουν τα περιεχόμενα της ιστοσελίδας στην οποία αποδίδονται.

Πώς όμως οι τίτλοι και οι περιγραφές επηρεάζουν το SEO;

Οι ετικέτες τίτλου και οι μετα-περιγραφές έχουν κάποιο αντίκτυπο στο SEO; Η απάντηση είναι και "ναι" και "όχι". Οι οι ετικέτες τίτλου ή στην ουσία ο τίτλος μιας ιστοσελίδας έχει άμεση επιρροή στο SEO και μπορεί να επηρεάσει την κατάταξη της σελίδας σας σε μεγάλό βαθμό ως βασικός παράγοντας κατάταξης. Αν κάποιος ψάχνει "παπούτσια" ή "ακίνητα" ο τίτλος της σελίδας σας θα πρέπει οπωσδήποτε να έχει αυτά ως λέξεις κλειδιά. Όσον αφορά τις μετα-περιγραφές, δεν επηρεάζουν άμεσα το SEO, αλλά μπορεί να έχουν έμμεση επίδραση στην κατάταξή σας. Λειτουργούν βασικά ως επεξήγηση ή και περίληψη αυτών που περιλαμβάνει η σελίδα σας. Είναι φυσικά ευκολονόητο ότι, σύμφωνα με το πιο πάνω παράδειγμα, θα πρέπει και η περιγραφή να περιλαμβάνει τις λέξεις "παπούτσια" ή "ακίνητα"

Όσον αφορά αυτό το τελευταίο σημείο σχετικά με την περιγραφή μιας ιστοσελίδας, αυτές οι μικρές γραμμές κειμένου μπορεί να φαίνονται ασήμαντες σε σημείο που να μην κάνετε καν τον κόπο να τις βελτιστοποιήσετε, αλλά το γεγονός είναι ότι αυτές μπορούν να διαδραματίσουν αναπόσπαστο ρόλο στην προσέλκυση πιθανών επισκεπτών που θα κάνουν κλικ στη σελίδα. Εάν η μετα-περιγραφή φαίνεται ανεπιθύμητη ή κακώς γραμμένη ή αν δεν πείσει τους χρήστες ότι η σελίδα περιέχει τις πληροφορίες που αναζητούν, αυτό θα μπορούσε να κρατήσει τους χρήστες μακριά καθώς θα προσπαθήσουν να αναζητήσουν άλλα πιο σχετικά αποτελέσματα. Πρέπει λοιπόν η μέτα-περιγραφή ή αλλιώς περιγραφή της σελίδας σας να έχει τις πληροφορίες που αναζητεί κάποιος και φυσικά να προτρέπει να ακολουθήσει κάποιος τον σύνδεσμο του τίτλου της σελίδας.

Βελτιστοποίηση τίτλων και μέτα-περιγραφών.

Εάν θέλετε να αυξήσετε την κατάταξη της ιστοσελίδας σας στις μηχανές αναζήτησης, καλά θα κάνετε αν βελτιστοποιήσετε τόσο τις ετικέτες τίτλου όσο και τις μετα-περιγραφές σας, ώστε να λειτουργούν ως ακριβείς και ελκυστικές αναπαραστάσεις για τις σελίδες του site σας. Διαφορετικά, σε περίπτωση που οι σελίδες σας απολαμβάνουν κορυφαίες κατατάξεις στις μηχανές αναζήτησης, δεν θα μπορούσε να σημαίνει σχεδόν τίποτα μια που μη έχοντας σωστές περιγραφές ή τίτλους δεν θα προέτρεπαν τους υποψήφιους πελάτες σας να ακολουθήσουν τον σύνδεσμο του τίτλου και να μεταβούν στην αντίστοιχη ιστοσελίδα σας.

Πώς όμως μπορείτε να βελτιστοποιήσετε τους τίτλους των σελίδων σας;

Η Google έχει κάνει κατά καιρούς αλλαγές στη μορφοποίηση των ετικετών τίτλων, αλλά σήμερα είναι γενικά αποδεκτό ότι οι ετικέτες τίτλου πρέπει να έχουν μήκος περίπου 50 έως 60 χαρακτήρες, με μία ή δύο φράσεις-κλειδιά που είναι πιθανό να αναζητήσουν οι χρήστες. Λάβετε υπόψη ότι όσον αφορά το μήκος, η Google μετρά το πλάτος των εικονοστοιχείων και όχι τον αριθμό χαρακτήρων, έτσι ώστε το όριο των 50 έως 60 χαρακτήρων να ποικίλλει ανάλογα με τις διαστάσεις του κειμένου εντός της ετικέτας τίτλου. Μπορεί δηλαδή τίτλος που έχει λιγότερα γράμματα να μην εμφανίζεται ολόκληρος στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Η Google και άλλες μηχανές αναζήτησης χρησιμοποιούν Arial, μια αναλογική γραμματοσειρά, που σημαίνει ότι κάθε γράμμα και σύμβολο καταλαμβάνει διαφορετικό χώρο. Επομένως, εάν θέλετε οι τίτλοι των σελίδων του site σας να εμφανίζονται ολοκληρωμένοι θα πρέπει να είναι το πολύ 60 χαρακτήρες για μέγιστη κάλυψη λέξεων-κλειδιών. Προσπαθήστε να αποφύγετε τη υπερβολική χρήση κεφαλαίων γραμμάτων, στοιχείων στίξης ή διαστημάτων. Αυτά τα στοιχεία καταλαμβάνουν περισσότερο χώρο δηλαδή περισσότερα εικονοστοιχεία (pixels). Εάν η ετικέτα τίτλου υπερβαίνει το μέγιστο πλάτος εικονοστοιχείων που είναι 512 pixels, ο τίτλος θα αποκοπεί και θα τελειώσει με μια έλλειψη ("…"), η οποία, είτε το πιστεύετε είτε όχι, θα μπορούσε να αποθαρρύνει τους επισκέπτες από το να επισκεφθούν τη σελίδα. Καλό είναι λοιπόν να ακολουθούμε τα παραπάνω μια που θέλουμε να πετύχουμε την πλήρη προβολή του τίτλου των σελίδων μας.

Είναι επίσης σημαντικό να αποφύγετε το "γέμισμα" του τίτλου με λέξεις-κλειδιά. Αντίθετα, επιλέξτε κάποιο εναλλακτικό τίτλο στις σελίδες σας, τον οποίο οι χρήστες του διαδικτύου είναι πιθανό να εισαγάγουν ως ερώτημα αναζήτησης. Για παράδειγμα, εάν η σελίδα σας είναι ένας οδηγός με τίτλο "Πώς να βελτιστοποιήσετε το SEO για κορυφαίες κατατάξεις", μια καλή ετικέτα τίτλου θα μπορούσε να μοιάζει είναι: "Πώς μπορώ να βελτιστοποιήσω το SEO του site μου;" Με 49 χαρακτήρες και χρησιμοποιώντας μια εσωτερικά κατευθυνόμενη φράση που οι άνθρωποι είναι πιο πιθανό να αναζητήσουν, μπορεί να διαπιστώσετε ότι αυτός ο τίτλος είναι ιδανικός για να προσελκύσετε υποψήφιους πελάτες.

Ακόμα κι αν βελτιστοποιήσετε σωστά τους τίτλους σας, η Google μπορεί να επιλέξει αυτόματα άλλη ετικέτα τίτλου. Η Google συχνά επιλέγει τον τίτλο της ίδιας της σελίδας μαζί με το όνομα της εταιρείας ή του ιστοτόπου σας, χωρίζοντας τα δύο με μια κάθετη γραμμή (“|”). Έχοντας αυτό υπόψη, μπορεί να διαπιστώσετε ότι ο τίτλος σας θα πρέπει να είναι πολύ σύντομος, οπότε μπορείτε να διαχωρίσετε την κύρια φράση λέξης-κλειδιού χρησιμοποιώντας ένα "|" ακολουθούμενο από το όνομα της εταιρείας σας, το οποίο μπορεί να αυξήσει την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας και να εμποδίσει την Google να δημιουργήσει τον δικό της τίτλο.

Πώς μπορώ να βελτιστοποιήσω τις μετα-περιγραφές;

Σε αντίθεση με τις ετικέτες τίτλου, οι μετα-περιγραφές δεν θα έχουν καμία επίδραση στην κατάταξη άμεσα, αλλά θα μπορούσαν να βελτιστοποιήσουν τα κλικ προς την ιστοσελίδα σας. Βεβαιωθείτε ότι οι μετα-περιγραφές σας είναι καλογραμμένες και ακριβείς στην περιγραφή της σελίδας και ίσως θέλετε να ενθαρρύνετε τους χρήστες με μια ελκυστική προσφορά που οριστικοποιεί την απόφασή τους να επισκεφτούν τη σελίδα. Ποτέ μα ποτέ μην γεμίσετε την μέτα-περιγραφή της σελίδας σας με λέξεις κλειδιά που δεν θα βγάζουν νόημα. Ο καλύτερος τρόπος είναι να χρησιμοποιείτε μια προτροπή κάτι που θα κάνει τον επισκέπτη να κλικάρει στον τίτλο και να μεταβεί στην ιστοσελίδα σας. Προφανώς θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε και λέξεις κλειδιά πάντα όμως σχετικές με το περιεχόμενο της σελίδας σας.

Οι μετα-περιγραφές περιορίζονται σε πλάτος εικονοστοιχείων σε περίπου 920 εικονοστοιχεία, που μεταφράζεται σε 150 έως 156 χαρακτήρες. Συνήθως, οτιδήποτε με ή κάτω από 156 χαρακτήρες θα εμφανίζεται χωρίς αποκοπή, αλλά τα κεφαλαία γράμματα, τα κενά και τα σημεία στίξης θα επηρεάσουν επίσης το μήκος των περιγραφών. Σημειώστε εδώ ότι το Google θα μαρκάρει με έντονα γράμματα τις λέξεις κλειδιά που θα χρησιμοποιήσει ο επισκέπτης δίνοντας περισσότερη έμφαση σε αυτό που ψάχνει και κάνοντας την δικιά σας περιγραφή να ξεχωρίζει.

Συνήθως, η ιδανική μετα-περιγραφή θα αποτελείται από δύο προτάσεις που περιγράφουν τι υπάρχει στη σελίδα και μια παρότρυνση για δράση. Η πρώτη πρόταση πρέπει να χρησιμεύει ως μια σύντομη περίληψη του θέματος της σελίδας, ακολουθούμενη από μια σύντομη δήλωση για να ενθαρρύνει τον χρήστη να κάνει κλικ, όπως "μάθετε περισσότερα εδώ" ή μια προσφορά όπως "ζητήστε δωρεάν προσφορά" ή "συμβουλευτείτε μας σήμερα!" ή "μην χάσετε αυτή την ευκαιρία" κ.α. Το κλειδί είναι να δώσετε στους χρήστες ένα συναρπαστικό κίνητρο να επισκεφτούν τον ιστότοπό σας σε σχέση με άλλους που εμφανίζονται στα αποτελέσματα του Google ή γενικά των μηχανών αναζήτησης.

Θα πρέπει να προσπαθήσετε να διασφαλίσετε ότι όλες οι σελίδες του site σας θα έχουν εξατομικευμένες μετα-περιγραφές. Διαφορετικά, το μόνο που θα δουν οι άνθρωποι είναι ένα απόσπασμα από τη σελίδα που θα μπορούσε να μην σημαίνει τίποτα για αυτούς και να σας κάνει να φαίνεστε λιγότερο επαγγελματίες. Συνήθως στο κείμενο που υπάρχει σε ένα άρθρο η προτροπή για κάποια ενέργεια περιέχεται στο τέλος αυτού καθώς και το συμπέρασμα που ίσως βγαίνει. Αν οι σελίδες του site σας δεν έχουν μετα-περιγραφές τότε είναι σίγουρο πως θα χάσετε πολλά μια που η μηχανή αναζήτησης δεν θα μπορέσει να δημιουργήσει και επομένως να προβάλλει την σωστή μετα-πριγραφή που θα έχει είτε το συμπέρασμα του άρθρου σας ή ακόμη και την προτροπή για να ακολουθήσουν τον σύνδεσμο του τίτλου και να μεταβούν στην σελίδα σας.

Αξιοποιήστε στο έπακρο τις ετικέτες τίτλων και τις μετα-περιγραφές

Με τη βελτιστοποίηση αυτών των βασικών στοιχείων, μπορείτε να δημιουργήσετε αποτελεσματικά μεμονωμένους τίτλους και μετα-περιγραφές για τις σελίδες σας που είναι σίγουρο πως θα σας τοποθετούν υψηλότερα από τους ανταγωνιστές, αυξάνοντας παράλληλα την αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων. Θα δείτε μια σαφή διαφορά στην απόδοση των σελίδων που διαθέτουν εξατομικευμένες ετικέτες τίτλου και μετα-περιγραφές, επιπλέον όλων των άλλων μέτρων SEO.

Κατασκευή ιστοσελίδων με αποτελέσματα

Στη σημερινή εποχή, είναι πολύ σημαντικό για να μπορεί κάθε επιχείρηση να παραμείνει ανταγωνιστική και στην μεγάλη αγορά του διαδικτύου. Θα πρέπει λοιπόν να διαθέτει έναν ιστότοπο είτε είναι μικρή είτε είναι μεγάλη επιχείρηση. Χωρίς κάποια ιστοσελίδα, οι καταναλωτές δεν θα ξέρουν ότι υπάρχετε με αποτέλεσμα το χάσιμο πολλών εσόδων. Βέβαια δεν φτάνει μόνο αυτό. Θα πρέπει η κατασκευή της ιστοσελίδας σας να πληρεί τουλάχιστον τα παραπάνω όσο αναφορά τον τίτλο των σελίδων και τις περιγραφές αυτών που όχι μόνο θα σας εδραιώσουν στο διαδίκτυο αλλά είναι σίγουρο ότι θα βοηθήσουν δραματικά στην αύξηση των πωλήσεων σας. Σε κάθε περίπτωση για να έχετε τα επιθυμητά αποτελέσματα βελτιστοποίησης SEO είναι απαραίτητη η βοήθεια και η υποστήριξη κάποιου ειδικού με εμπειρία. Ελάτε σε επικοινωνία μαζί μας για να σας ενημερώσουμε στο πως μπορούμε να βοηθήσουμε στην ανάπτυξη της επιχείρησής σας δημιουργώντας βελτιστοποιημένες σελίδες για SEO στον ιστότοπό σας!

Γιώργος Χατσιούλης Web Designer - Internet Marketing - Μηχανικός Συστημάτων

Γιώργος Χατσιούλης

Ο Γιώργος Χατσιούλης έχει ασχοληθεί με την κατασκευή ιστοσελίδων & Eshop, την βελτιστοποίηση και προώθησή τους εδώ και αρκετά χρόνια. Σαν μηχανικός συστημάτων πληροφορικής έχει ενεργή δράση από το 1996. Σπούδασε στις Ηνωμένες Πολιτείες στο CUNY Computer Science και ζει και εργάζεται στην Θεσσαλονίκη από το 1994. Έχει γράψει αρκετά άρθρα στο blog της Internet Technology Solutions που αφορούν την κατασκευή ιστοσελίδων, το SEO, την βελτιστοποίηση και προώθηση ιστοσελίδων, καθώς και το διαδικτυακό μάρκετινγκ.


Αξιολόγηση :
(13 Αξιολογήσεις)

Κατασκευή και προώθηση ιστοσελίδων

Internet Technology Solutions

Τριών Ιεραρχών 16, 562 24 Θεσσαλονίκη

Τηλ.: +30 2311 2411 78

Κιν.: +30 6942 777 942

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου του site χωρίς την γραπτή άδεια της Internet Technology Solutions.

Γιώργος Χατσιούλης Founder & CEO

Βρείτε μας στον χάρτη

Google Partners