Όπως πολύ γρήγορα κάποιος καταλαβαίνει η κατασκευή μιας ιστοσελίδας δεν φτάνει για να προωθήσει κάποιος την επιχείρησή του στο internet. Το να φέρεις επισκέπτες στην ιστοσελίδα σου είναι ίσως πιό σημαντικό από την κατασκευή της. Δεν φτάνει να επισκέπτονται την ιστοσελίδα μας οι συγγενείς και φίλοι μας ή αυτοί που είναι ήδη πελάτες μας για να αυξήσουμε τις πωλήσεις μας. Αν ανοίξεις κατάστημα και είναι κρυμμένο σε κάποιο στενάκι που κανένας δεν περνά είναι σίγουρο πως δεν θα φέρεις τα επιθυμητά αποτελέσματα. Πρέπει με τον έναν ή τον άλλο τρόπο να το "βγάλεις" σε κεντρικό δρόμο της αγοράς για να αυξήσεις την επισκεψιμότητά του.
Είναι ευνόητο το ότι κατασκευάζοντας μια ιστοσελίδα ανοίγεις τις πόρτες της επιχείρησής σου σε όλο τον κόσμο. Άνθρωποι από όλες της ηπείρους μπορούν να την επισκεφθούν και να μάθουν για τις υπηρεσίες και τα προϊόντα σου. Το πρόβλημα εδώ είναι το ότι θα πρέπει να την βρουν... Δεν πρόκειται κανένας πληκτρολογώντας απλά το domain σας να φτάσει στη ιστοσελίδα σας αν δεν το ξέρει. Θα πρέπει η ιστοσελίδα σας να έχει όλα εκείνα τα εφόδια για να γίνει γνωστή πρώτα στις μηχανές αναζήτησης και μετά από εκεί να μπορέσουν και οι ενδιαφερόμενοι να την βρουν. Θα πρέπει να υπάρχουν επίσης παραπομπές από άλλες ιστοσελίδες (backlinks) για να μπορούν να την βρούν και να την επισκεφθούν. Έτσι λοιπόν για να εξασφαλίσουμε ότι η ιστοσελίδα μας θα έχει επισκεψιμότητα θα πρέπει να μπορούμε να την βρούμε μέσω των μηχανών αναζήτησης και κάποιων παραπομπών από άλλες ιστοσελίδες.
Για να γίνoυν τα πιο πάνω πιο κατανοητά ας δούμε ένα παράδειγμα. Αν έχετε ξενοδοχείο στο Ρέθυμνο της Κρήτης θα μπορούσατε να έχετε πελάτες από όλα τα μέρη του κόσμου. Αν λοιπόν κάποιος πληκτρολογίσει στο google (που θεωρείται η μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης) "rethymno hotels" θα πάρει γύρω στα 3 εκατομμύρια αποτελέσματα (2.900.000). Φυσικά κανεις δεν θα τα κοιτάξει όλα θα αρκεστεί σε αυτά που βρίσκονται πάνω πάνω στην λίστα αποτελεσμάτων. Στατιστικά δείχνουν ότι θα αρκεστεί μόνο στα 5 - 20 αποτελέσματα (1η & 2η σελίδα αποτελεσμάτων) και μετά θα ξαναψάξει αλλάζοντας τις λέξεις κλειδιά. Όλα δείχνουν πως για να αποκτήσουμε πελάτες για την επιχείρησή μας μέσω του internet, θα πρέπει όχι μόνο να κατασκευάσουμε την ιστοσελίδα της αλλά και να εξασφαλίσουμε επισκεψιμότητα σε αυτή "ανεβάζοντάς" την στις πρώτες δύο σελίδες των αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης.
Εξίσου σημαντικό είναι το να έχουμε "στοχευμένα" αποτελέσματα στις μηχανές αναζήτησης. Θα πρέπει να κάνουμε σωστή έρευνα λέξεων κλειδιών έτσι ώστε να εξασφαλίσουμε ότι οι επισκέπτες της ιστοσελίδας μας θα είναι οι κατάλληλοι επισκέπτες γι' αυτήν. Θα είναι δηλαδή επισκέπτες που ψάχνουν για το προϊόν ή την υπηρεσία μας και έχουν μεγάλες πιθανότητες να το αγοράσουν. Αυτό θα μπορέσουμε να το επιτύχουμε κάνοντας έρευνα λέξεων κλειδιών από μια μεγάλη βάση δεδομένων με στατιστικά ετών. Με το εργαλείο λέξεων κλειδιών στο Google Adwords μπορεί κάποιος που έχει εμπειρία να καταφέρει να εξασφαλίσει ότι οι λέξεις κλειδιά που θα χρησιμοποιηθούν θα φέρουν τα καλύτερα επιθυμητά αποτελέσματα.
Θα μπορούσαμε να διαχωρίσουμε σε δύο τους τρόπους προώθησης ιστοσελίδων που αφορούν τα αποτελέσματα στην μηχανή αναζήτησης της Google που είναι και η πιο δημοφιλής. Επιλέγουμε τον ένα ή τον άλλο ανάλογα με το αντικείμενο που προωθούμε και τον ανταγωνισμό που υπάρχει. Στην οργανική βελτιστοποίηση (Search Engine Optimization) και την προώθηση μέσω Google Adwords που αφορά πληρωμένες διαφημιστικές καμπάνιες. Τα οργανικά αποτελέσματα είναι αυτά που εμφανίζονται στο κεντρικό χώρο στην ιστοσελίδα της google και πάνω κάτω και δεξιά είναι αυτά όπου εμφανίζονται ιστοσελίδες που έχουν "αγοράσει" αυτή την θέση. Καταφέρνοντας να έχεις εμφανίσεις της ιστοσελίδας σου στα οργανικά αποτελέσματα μπορεί να είναι δωρεάν (δεν υπάρχει διαφημιστικό κόστος) αλλά είναι μια διαδικασία που απαιτεί μεγάλη και επίπονη προσπάθεια και φυσικά δεν είναι εγγυημένη γιατί το google συνεχώς αλλάζει τους αλγόριθμούς του για να φέρει όσο το δυνατό πιο αξιόπιστα αποτελέσματα. Το κόστος μιας τέτοιας προσπάθειας βελτιστοποίησης εξαρτάται από τον ανταγωνισμό για την λέξη - φράση κλειδί που θα στοχεύσουμε. Από την άλλη η πληρωμένη διαφήμιση μέσω Google Adwords εξασφαλίζει άμεσα επισκεψιμότητα με προβλέψιμο κόστος (κόστος ανά επίσκεψη - Pay per Click) αλλά έχουμε συνεχόμενη δαπάνη.
Για να έχεις ποιοτικά και αξιόπιστα αποτελέσματα θα πρέπει να χρησιμοποιείς και τους δύο προωθητικούς τρόπους με ποσοστό αναλόγου της περίπτωσης. Στην Internet Technology Solutions δεν βασιζόμαστε ποτέ αποκλειστικά σε έναν από τους δύο. Προσπαθούμε να εξοικονομήσουμε χρήματα στούς πελάτες μας και σαν έμπειροι σύμβουλοι SEO (Search Engine Optimization) μπορούμε να σας υποδείξουμε τι είναι καλύτερο για την ιστοσελίδα της επιχείρησής σας και να σας αποτρέψουμε από λάθη που κοστίζουν.
Στους βασικούς αυτούς τρόπους προώθησης ανάλογα με τη περίπτωση και για να εξασφαλίσουμε ποιοτικά αποτελέσματα ενσωματώνουμε και τους παρακάτω τρόπους βελτιστοποίησης της προώθησης μιας ιστοσελίδας:
Internet Technology Solutions
Τριών Ιεραρχών 16, 562 24 Θεσσαλονίκη
Τηλ.: +30 2311 2411 78
Κιν.: +30 6942 777 942
Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου του site χωρίς την γραπτή άδεια της Internet Technology Solutions.
Γιώργος Χατσιούλης Founder & CEO