Γράφτηκε από τον 
Ανακατασκευή ιστοσελίδας και eshop

Ανακατασκευή ιστοσελίδας: Μήπως ήρθε η ώρα να ξαναχτίσετε κάτι που δεν δουλεύει πια;

Ο κόσμος αλλάζει καθημερινά παρουσιάζοντάς μας νέες και φρέσκες ιδέες, προσεγγίσεις και εργαλεία προς χρήση. Υπάρχουν πολλά εξαιρετικά χαρακτηριστικά που υπάρχουν στις σύγχρονες ιστοσελίδες. Τα έχετε ήδη εφαρμόσει στην δικιά σας ιστοσελίδα; Μήπως πιστεύετε ότι δεν χρειάζεστε τίποτα από αυτά; Σας αρέσει η ιστοσελίδα σας όπως είναι, αλλά κατά κάποιο τρόπο δεν σας προσφέρει έσοδα; Ήρθε ίσως η κατάλληλη στιγμή για την ιστοσελίδα σας να ανακατασκευαστεί και έτσι να σωθεί;. Θυμηθείτε ότι οποιαδήποτε σοβαρή αλλαγή απαιτεί χρόνο και δεν μπορεί να γίνει σε μια μέρα, επομένως θα πρέπει να παρακολουθείτε την ιστοσελίδα σας για να εντοπίσετε τα ανησυχητικά σημάδια εκ των προτέρων. Δείτε παρακάτω ποια είναι αυτά τα σημάδια.

Καταφέρνει η ιστοσελίδα σας να επιτυγχάνει τον στόχο της ακόμη και σήμερα;

Για να απαντήσετε προσπαθήστε να θυμηθείτε γιατί δημιουργήσατε την ιστοσελίδα σας αρχικά. Σίγουρα είχατε έναν από τους παρακάτω λόγους για να το κάνετε. Δείτε μερικούς από τους πιο δημοφιλείς:

  • Την φτιάξατε απλά για να έχετε μια διεύθυνση domain για να βάλετε στο φυλλάδιο ή μια επαγγελματική κάρτα καθώς και το email σας.
  • Την φτιάξατε για παρουσίαση υπηρεσιών ή/και προϊόντων στο διαδίκτυο και την προώθηση τους.
  • Την φτιάξατε για να κερδίσετε χρήματα πουλώντας προϊόντα μέσω διαδικτύου.
  • Την φτιάξατε για να δημιουργήσετε παρουσία στο διαδίκτυο μιας κοινότητας.

Εδώ θα μιλήσουμε για τις δύο πρώτες κατηγορίες, επειδή είναι αδύνατο να καλύψουμε όλα τα είδει των ιστοσελίδων. Εάν έχετε ιστοσελίδα ηλεκτρονικού εμπορίου (eshop), ίσως σας αρέσει το άρθρο . Εκεί θα βρείτε πολλές χρήσιμες πληροφορίες που καλύπτουν τάσεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο σήμερα. Αν πάλι έχετε ιστοσελίδα προώθησης της επιχείρησής σας τότε μπορείτε να δείτε το άρθρο .

Ανακατασκευή Ιστοσελίδας

Ποιοι είναι λοιπόν οι σκοποί της ιστοσελίδας σας; Γιατί είναι χρήσιμη για τους επισκέπτες που την βρήκαν χρησιμοποιώντας την μηχανή αναζήτησης ή κάποιο σύνδεσμο παραπομπής; Εστιάστε και αποφασίστε ποιες πολύτιμες πληροφορίες ή υπηρεσίες παρουσιάζετε στην ιστοσελίδα σας:

Η ιστοσελίδα σας είναι φτιαγμένη για να παρέχετε:

Γενικές πληροφορίες για την επιχείρηση / εταιρεία σας; Αυτό θα μπορούσε να ήταν μια σύντομη περιγραφή της επιχείρησής σας, οι τοποθεσίες του κεντρικού ή και άλλων γραφείων, τα στοιχεία επικοινωνίας της επιχείρησης, οι τύποι υπηρεσιών που παρέχετε καθώς και ίσως τα προϊόντα που κατασκευάζετε ή πουλάτε. Αυτές οι πληροφορίες θα βοηθήσουν τους πελάτες σας να επικοινωνήσουν μαζί σας.

Αναλυτική περιγραφή των προϊόντων και των υπηρεσιών σας; Με αυτά δείχνετε την εμπειρία σας τα προϊόντα που παράγετε ή εμπορεύεστε και παρέχετε χρήσιμες συμβουλές.

Portfolio ή Case Studies; Αυτή η λίστα είναι απλώς η βάση και η ιστοσείδα σας μπορεί να συνδυάζει και μερικά από τα παραπάνω.

Κανονικά η ιστοσελίδα σας παρουσιάζει εσάς και την επιχείρησή σας και καλεί τους ανθρώπους να επικοινωνήσουν μαζί σας ως επαγγελματίας.Είναι η ιστοσελίδα σας μια καλή πρόσκληση; Απαντήστε σε 10 σημαντικές ερωτήσεις για να το μάθετε.

10 σημαντικές ερωτήσεις σχετικά με την ιστοσελίδα που διαθέτετε. Κοιτάξτε την ιστοσελίδα σας και απαντήστε στις παρακάτω ερωτήσεις με ένα Ναι ή ένα Όχι.

  1. Προσελκύει ο ιστότοπος σας πολλούς επισκέπτες όπως ίσως έκανε στο παρελθόν;
  2. Χρησιμοποιείτε εταιρικά χρώματα στο design; Τα χρώματα που έχει η επιχείρησή σας στο λογότυπο, στις κάρτες, τα φυλλάδια κ.α.εξακολουθούν να είναι τα ίδια;
  3. Έχει η ιστοσελίδα σας διαισθητική διεπαφή χρήστη; Εξακολουθεί να είναι εύκολη στη χρήση της;
  4. Είναι εύκολο να φτάσετε σε κάθε σελίδα του ιστότοπου σας;
  5. Είναι εύκολο να βρείτε τις απαιτούμενες πληροφορίες;
  6. Χρειάζεται η φόρτωση της ιστοσελίδας λιγότερο από 3 δευτερόλεπτα;
  7. Δεν υπάρχουν μηνύματα σφάλματος όπως η σελίδα δεν βρέθηκε (error 404) ή άλλα σφάλματα στον κώδικά της.
  8. Συμπεριφέρεται η ιστοσελίδα σας όπως θα θέλατε; Δεν υπάρχουν προβλήματα γενικά.
  9. Είναι εύκολη η υποστήριξη, η επεξεργασία και η ενημέρωση της ιστοσελίδας σας και του περιεχομένου της από εσάς;
  10. Προβάλλονται ορθά όλες οι ιστοσελίδες του website σας σε κάθε δημοφιλές πρόγραμμα περιήγησης και οποιαδήποτε οθόνη;

Άν έχετε απαντήσει "Ναι" σε όλες τις παραπάνω ερωτήσεις τότε η ιστοσελίδα σας δεν χρειάζεται κάποια αλλαγή, αναβάθμιση ή ανακατασκευή. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να μπείτε στην διαδικασία αλλαγών και μπορείτε να την αφήσετε ως έχει και δεν χρειάζεται να προχωρήσετε διαβάζοντας αυτό το άρθρο.

Αν όμως σας έχω κεντρίσει το ενδιαφέρον ρίξτε μια ματιά παρακάτω και θα δείτε γιατί ίσως μπορεί να χρειαστεί στο μέλλον να ανακατασκευάσετε την ιστοσελίδα σας.

Δημοτικότητα Ιστοσελίδας

Είναι ακόμη δημοφιλής η ιστοσελίδα σας; Έχετε πολλούς επισκέπτες; Ποιες σελίδες επισκέπτονται περισσότερο; Πόσοι επισκέπτες φτάνουν στη σελίδα επικοινωνίας ή στο καλάθι αν είναι eshop; Πόσα άτομα έχουν μάθει για εσάς και την επιχείρησή σας μέσω της ιστοσελίδας σας; Εάν δεν είστε ικανοποιημένοι με τις απαντήσεις που δίνετε στα παραπάνω ερωτήματα, τότε ίσως είναι η κατάλληλη στιγμή να σκεφτείτε την ανακατασκευή της ιστοσελίδας σας. Η ανακατασκευή όχι μόνο θα φέρει νέα ζωή στην ιστοσελίδα σας, αλλά θα της δώσει ώθηση στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης σε μεγάλο βαθμό.

Ανάλυση επισκεψιμότητας

Ξεκινήστε με ανάλυση της επισκεψιμότητας. Υπάρχουν πολλά εργαλεία για την παρακολούθηση και ανάλυση της επισκεψιμότητας μιας ιστοσελίδας. Το πιο συχνά χρησιμοποιούμενο είναι το Google Analytics. Σας βοηθά να δείτε όλες τις απαιτούμενες πληροφορίες χρησιμοποιώντας διαφορετικές διαστάσεις καθώς και να προσδιορίσετε τα πιθανά αδύνατα σημεία της ιστοσελίδας. Εάν δεν έχετε λογαριασμό Google Analytics, δημιουργήστε έναν και περάστε τον κώδικα gtag σε όλο το website σας. Τα δεδομένα από το Google Analytics θα σας δώσουν την ευκαιρία να αναλύσετε και να αξιολογήσετε την επισκεψιμότητα, αλλά όχι τη λύση για το τι πρέπει να αλλάξει. Ελέγξτε και αναλύστε τα επόμενα σημαντικά σημεία για να πάρετε μια εικόνα για το τι πρέπει να αλλάξει.

Σχεδιασμός και στυλ επωνυμίας

Ανεξάρτητα από το αν είστε αρχάριος ή εργάζεστε ήδη για μεγάλο χρονικό διάστημα σε μια αγορά, έχετε ένα στυλ και σχέδιο επωνυμίας που δίνει αναγνωρισιμότητα στην επιχείρηση / εταιρεία σας. Αν δεν το έχετε κάνει ήδη τότε θεωρήστε το απαραίτητο!

Η ιστοσελίδα σας είναι η ανοιχτή πρόσκληση σε όλους για επικοινωνία μαζί σας. Προβάλει τους λόγους γιατί κάποιος να θέλει να συνεργαστεί μαζί σας. Όποιος τυχαίνει να επισκεφτεί την ιστοσελίδα σας πρέπει να αναγνωρίσει το λογότυπό σας στην κεφαλίδα, να δει τα χρώματα της επωνυμίας και να τα συσχετίσει όλα με τις πληροφορίες στην ιστοσελίδα. Η ιστοσελίδα πρέπει ξεκάθαρα να εμπνέει εμπιστοσύνη. Για παράδειγμα, δεν είναι καλή ιδέα για μια μεγάλη βιομηχανική μεταλλουργική εταιρεία να χρησιμοποιεί απαλά-κρεμώδη-ροζ-ροδακινί χρώματα για να προβάλει την επωνυμία της. Αυτά τα χρώματα μπορούν να είναι εξαιρετικά για μια ιστοσελίδα που συνδέεται με προϊόντα και δώρα για μωρά. Η ιστοσελίδα σας χρειάζεται κάποια μεστά και δυνατά χρώματα.

Διαλέξτε τα σωστά χρώματα για το σχεδιασμό της ιστοσελίδας σας. Έχετε στο μυαλό σας ότι το μπλε εκφράζει εμπιστοσύνη το κόκκινο είναι απαγορευτικό και το πράσινο χαλάρωση. Δείτε μερικά από τα βασικά χρώματα και το πως προδιαθέτουν τον χρήστη:

  • Κίτρινο: Είναι ένα έντονο χρώμα επικοινωνιακά, καθώς μπορεί να συλλάβει την προσοχή των άλλων. Συμβολίζει τη δημιουργία, τη χαρά και τη δόξα και εκφράζει τη νεότητα ενώ “καθαρίζει” το μυαλό μας από τις άσχημες σκέψεις.
  • Κόκκινο: Αποτελεί ένα θερμό χρώμα που διακατέχεται από ένταση και συγκίνηση είναι το χρώμα της φωτιάς και της δύναμης. Αποτελεί το κατ’ εξοχήν χρώμα του πάθους και συμβολίζει την ενότητα, την αγάπη, το θυμό, και την ορμή. Βεβαια είναι και κατά κάποιο τρόπο απαγορευτικό χρώμα και καλό είναι να μη χρησιμοποιείται σε κουμπιά που θέλουμε να πατήσει κάποιος.
  • Μπλε: Συμβολίζει την ηρεμία και τη γλυκύτητα, τη σταθερότητα, την καθαρή σκέψη και τη σοβαρότητα. Είναι το χρώμα του ουρανού, της θάλασσας και του αέρα γι΄αυτό και θεωρείται και το χρώμα της εμπιστοσύνης. Καλό θα ήταν κουμπιά που βάζουν προϊόντα στο καλάθι ή στέλνουν στοιχεία μέσα από μια φόρμα να είναι μπλε.
  • Πράσινο: Συμβολίζει την ελπίδα, την αναγέννηση, την ωριμότητα, την ευημερία και την ανάταση. Είναι το χρώμα της αρμονίας, της κοινωνικής προσφοράς και του αλτρουισμού. Είναι το πιο κατευναστικό και ήρεμο χρώμα που υπάρχει, καθώς φέρνει τη δυναμική ισορροπία ανάμεσα στο κίτρινο και το μπλε.
  • Πορτοκαλί: Συμβολίζει τη χαρά, την ευτυχία, τη φιλία, τη ζεστασιά και την αισιοδοξία. Είναι χρώμα που εκφράζει φαντασία, δημιουργικότητα, αλλά και δυναμισμό. Σαν χρώμα προσδίδει μια ιδιαίτερα υγιή αίσθηση.
  • Γκρι: Είναι χρώμα που χαρακτηρίζεται από έλλειψη φαντασίας και περιορισμένη αντίληψη της δημιουργικότητας. Συμβολίζει το συμβιβασμό και τη ψυχρότητα. Μπορεί απλά να χρησιμοποιηθεί για πολύ ανοιχτό φόντο στη θέση του λευκού.
  • Καφέ: Συμβολίζει τη σταθερότητα σε πεποιθήσεις και αξιοπιστία. Αρέσει σε ανθρώπους πρακτικούς που τους αρέσει η ρουτίνα της καθημερινότητας.
  • Λευκό: Το λευκό χρώμα είναι ένα "καθαρό" χρώμα και δείχνει πίστη και διαφάνεια. Εκφράζει την ειλικρίνεια, την αθωότητα και τη λάμψη. Είναι συνήθως το κατ' εξοχή χρώμα του φόντου και χρησιμοποιείται ώστε να φαίνονται ξεκάθαρα τα γράμματα και τα κουμπιά σε ένα website.
  • Μαύρο: Το μαύρο χρώμα δείχνει δύναμη, κομψότητα και μυστήριο. Είναι αυστηρό σαν χρώμα, ενώ εμπνέει σταθερότητα και σοβαρότητα.

Έχοντας τα παραπάνω στοιχεία για τα χρώματα στο μυαλό σας καθώς και το τι θέλετε να προβάλετε μέσω της ιστοσελίδας σας κάντε ένα προχειρο σχεδιασμό πριν καν μπείτε στη διαδικασία να μιλήσετε με κάποιο web designer μια που θα σας γλυτώσει πολύ χρόνο.

Στη συνέχεια δοκιμάστε τη σχεδίαση και τη διάταξη της ιστοσελίδας σας με κάποιον που δεν την έχει χρησιμοποιήσει ακόμα. Ρωτήστε τι περίμενε να δει όταν την είδε για πρώτη φορά. Εκπληρώθηκαν οι προσδοκίες του; Πήραν τη σωστή ιδέα ή υπάρχει κάτι παραπλανητικό; Είχαν την επιθυμία να προχωρήσουν στη φόρμα επικοινωνίας ή να βάλουν προϊόντα στο καλάθι; Είναι πολύ σημαντικό να κάνετε τη σωστή πρώτη εντύπωση. Διαφορετικά ο επισκέπτης θα την εγκαταλείψει και σίγουρα δεν θα επιστρέψει ποτέ.

Διαισθητική διεπαφή χρήστη

Ο επισκέπτης που ήρθε στον ιστότοπο για πρώτη φορά θα πρέπει άμεσα να μπορεί να καταλάβει τι είδους ιστοσελίδα είναι, ποιες είναι οι κύριες σελίδες και ποιες κατηγορίες έχει. Οι άνθρωποι δεν σπαταλούν τον χρόνο τους σε κάτι που είναι πολύ δύσκολο να γίνει κατανοητό με την πρώτη ματιά. Σήμερα στο διαδίκτυο υπάρχουν πολλές ανταγωνιστικές ιστοσελίδες όπου μπορούν να πάνε και να εγκαταλείψουν την δικιά σας.

Πρόσβαση στις σελίδες του website σας

Οι σελίδες του site πρέπει να είναι εύκολα προσβάσιμες από οποιοδήποτε σημείο του. Ανεξάρτητα από το πόσο βαθιά τοποθετείται η σελίδα, θα πρέπει να συμπεριληφθεί στην κατάλληλη κατηγορία και να συσχετιστεί με κατάλληλες ετικέτες ώστε ο επισκέπτης να μην χαθεί. Αφιερώστε λίγο χρόνο για να σκεφτείτε τη δομή των σελίδων και τις καταχωρίσεις τους. Έτσι θα κάνετε το website πιο αναζητήσιμο και βολικό.

Αναζήτηση πληροφοριών

Οι πληροφορίες στην ιστοσελίδα θα πρέπει να είναι εύκολο να βρεθούν και να εντοπιστούν. Χρησιμοποιήστε κατηγορίες, συνδέσμους με βάση τα συμφραζόμενα και ετικέτες για να δώσετε μια υπόδειξη στο που μπορεί κάποιος να βρει ενδιαφέρουσες πληροφορίες. Όλες οι σημαντικές πληροφορίες και οι πιο πρόσφατες ενημερώσεις πρέπει να βρίσκονται με ένα μόνο κλικ από την αρχική σελίδα. Το πόσο σημαντική είναι μια σελίδα πρέπει να μετριέται από τη σκοπιά του επισκέπτη π.χ. αλλαγές στο πρόγραμμα ή τις συνθήκες εργασίας μπορεί να είναι πραγματικά σημαντικές για τους επισκέπτες.

Χρόνος φόρτωσης

Όπως ίσως γνωρίζετε ήδη η Google πρόσθεσε τον χρόνο μεταφόρτωσης στις παραμέτρους της. Δεν είναι καθόλου περίεργο αυτό μια που τα δευτερόλεπτα αναμονής κάνουν τους επισκέπτες να εγκαταλείψουν την ιστοσελίδα σας και να προχωρήσουν σε νέα αναζήτηση. Η μόνη εξαίρεση μπορεί να γίνει για μερικά είδη ιστοσελίδων όπως ιστοσελίδες με συλλογές φωτογραφιών και εικόνων προσέγγισης χρηστών και, φυσικά, τις ιστοσελίδες που δημιουργούνται με Flash. Ωστόσο, ακόμη και αυτές προσφέρουν κάτι εντυπωσιακό για να κάνουν τον επισκέπτη να περιμένει για να κατέβουν όλα τα δεδομένα της ιστοσελίδας. Για να ελέγξετε τον χρόνο φόρτωσης του site σας καθώς και άλλα τεχνικά σημεία, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε εργαλεία όπως το Pingdom, το GTMetrix ή το Google Page Speed. Εκεί θα βρείτε και μερικές συμβουλές στο τι χρειάζεται να γίνει ώστε το site σας να φορτώνει γρηγορότερα. Εδώ θα πρέει να κάνετε τα διάφορα test όχι μόνο στην αρχική σελίδα του website σας αλλά τουλάχιστον σε όλες τις αντιπροσωπευτικές του σελίδες. Μπορείτε να διαβάσετε και για την Βελτιστοποίηση ταχύτητας ιστοσελίδας σε Joomla 3.x αν διαθέτετε ιστοσέλίδα με Joomla CMS

Συμβουλές και μηνύματα λάθους

Σε πολλές σελίδες υπάρχουν λάθος σύνδεσμοι και λάθη κώδικα που απογοητεύουν τον επισκέπτη. Δημιουργήστε μια σελίδα 404 (Error 404), "Η σελίδα δεν βρέθηκε" ώστε να ανακατευθυνθεί ο επισκέπτης σε περίπτωση που αναζητήσει μια σελίδα που έχει διαγραφεί ή δεν υπάρχει. Έτσι, ο επισκέπτης δεν θα εγκαταλείψει το website σας, αλλά είτε θα βρει την σελίδα που αναζήτησε είτε κάποια παρόμοια ώστε να πάρει την πρληροφορία που χρειάζεται. Βοηθήστε τους επισκέπτες σας να συμπληρώσουν φόρμες ή πεδία, δώστε τους συμβουλές και ενημερώστε εάν άφησαν κάπου ένα κενό στον σύνδεσμο που ίσως πληκτρολόγησαν.

Συμπεριφορά ιστότοπου

Πρέπει το site σας να είναι διαδραστικό, αν δεν είναι μπορεί να χαρακτηριστεί πραγματικά πολύ κακό. Φανταστείτε ότι ο επισκέπτης συμπληρώνει μια φόρμα στο site για να στείλει κάποιες πληροφορίες όπως η φόρμα επικοινωνίας, μετά πατάει το κουμπί "Υποβολή" ή "Αποστολή μηνύματος" και μετά τίποτα… Δεν έχει καμία επιβεβαίωση, κανένα μήνυμα – τίποτα. Σίγουρα αναρωτιέται αν η υποβολή της φόρμας ήταν επιτυχής ή όχι. Είναι πραγματικά πολύ μπερδεμένο, έτσι δεν είναι; Αυτό βέβαια δεν αφορά μόνο την φόρμα επικοινωνίας αλλά οποιαδήποτε φόρμα που θα συναντήσει ο χρήστης. Επίσης δεν μπορείς να υπάρχει κάποιος σύνδεσμος σε σελίδα που αναφέρετε ότι θα βρουν διαστάσεις προϊόντων και επιλέγοντάς τον να βλέπουν χρώματα ή τρόπους αποστολής! Τέτοια λάθη προσβάλουν την αξιοπιστία της ιστοσελίδας σας και επομένως την αξιοπιστία της επιχείρησής σας.

Υποστήριξη και ενημέρωση ιστότοπου

Είναι σημαντικό να έχετε τη δυνατότητα ενημέρωσης και επεξεργασίας πληροφοριών στην ιστοσελίδα σας. Αν ο δημιουργός της ιστοσελίδας σας σας λέει ότι είναι πολύ περίπλοκο να προσθέσετε νέες δυνατότητες ή χρειάζεται μερικές μέρες ή ακόμη και ώρες για να προσθέσετε μια ανακοίνωση για τους επισκέπτες σας ή μια νέα σελίδα. Είναι πραγματικά καιρός για αλλαγή και πρέπει άμεσα να ανακατασκευάσετε την ιστοσελίδα ή το eshop σας!

Έχετε αντιμετωπίσει τέτοια προβλήματα; Τότε είναι καιρός να προχωρήσετε παρακάτω, να ανακατασκευάσετε το site σας και να χρησιμοποιήσετε τη νέα τεχνολογία. Υπάρχουν πολλά δημοφιλή συστήματα διαχείρισης περιεχομένου (CMS) και καθένα από αυτά μπορεί να προσαρμοστεί σύμφωνα με τις ανάγκες και το σχεδιασμό σας. Οποιοδήποτε θέμα (Theme) και αν επιλέξετε, αν στηθεί σωστά, μπορεί να διαφέρει από ιστοσελίδα σε ιστοσελίδα και να χρησιμοποιηθεί πολλές φορές. Θέματα (themes) σε WordPress αλλά και πρότυπα (templates) σε Joomla υπάρχουν άπειρα και είναι σίγουρο ότι κάποιο θα ταιριάξει στην ιστοσελίδα της επιχείρησής σας. Αναρωτιέστε πόσο χρόνο και πόσο θα χρειαστείτε για να ξαναδημιουργήσετε την νέα ανακατασκευασμένη ιστοσελίδα σας; Δείτε το Portfolio Ιστοσελίδων και Project μας σε WordPress και Joomla και μη διστάσετε να μας ρωτήσετε οποιαδήποτε ερώτηση σχετικά με τη διαδικασία, τον χρόνο παράδοσης και το κόστος.

Συμβατότητα και ευελιξία μεταξύ προγραμμάτων περιήγησης και οθονών

Υπάρχουν περισσότερα από ένα προγράμματα περιήγησης (browsers) και αρκετοί τύποι οθονών. Η ιστοσελίδα σας πρέπει να φαίνεται σωστά υπό οποιεσδήποτε συνθήκες (browser & οθόνη). Δεν πρέπει να είναι "πολύ μικρή" σε μεγάλη οθόνη ούτε και "τεράστια" σε οθόνη κινητού. Δεν πρέπει να υπάρχουν σφάλματα στο πως προβάλλεται σε κινητά και tablet και να χρειάζεται να κάνει "zoom" ο επισκέπτης για να δει την ιστοσελίδα σας. Πρέπει να έχει responsive σχεδιασμό και να είναι πλήρως ανταποκρινόμενη σε όλες τις συσκευές.

Περιεχόμενο: Ο κύριος λόγος που επισκέπτονται την ιστοσελίδα σας.

Ο κύριος λόγος που οι επισκέπτες έρχονται στο site σας είναι το περιεχόμενο. Πιστεύω ότι το έχετε ήδη ακούσει και γνωρίζετε πόσο σημαντικό είναι το περιεχόμενο σε μια ιστοσελίδα. Αλλά το περιεχόμενο σας είναι πραγματικά το μοναδικό αυτού του είδους; Τί κάνει το δικό σας περιεχόμενο να ξεχωρίζει; Είστε σίγουροι ότι διαθέτει τα παρακάτω;

  • Είναι ολοκληρωμένο αλλά όχι πολύ μεγάλο και βαρετό;
  • Ξυπνάει το ενδιαφέρον για την επιχείρηση ή την εταιρία και τα προϊόντα σας;
  • Είναι ενημερωμένο και περιέχει όλες τις πιο πρόσφατες πληροφορίες;
  • Είναι δομημένο και μορφοποιημένο σωστά;

Οι παραπάνω κανόνες πρέπει να λειτουργούν τέλεια για το περιεχόμενό σας! Χρησιμοποιήστε τους και ελέγξτε το. Ξαναγράψτε το εάν χρειάζεται, βελτιστοποιήστε το για λέξεις φράσεις κλειδιά στις μηχανές αναζήτησης. Το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας είναι η καρδιά του. Δεν έχει νόημα η ανακατασκευή της ιστοσελίδας μια που κανείς δεν θα την υποστηρίξει χωρίς φρέσκο ​​και ποιοτικό περιεχόμενο. Το περιεχόμενο σας μπορεί να είναι οποιουδήποτε τύπου: Απλό ή μορφοποιημένο κείμενο, εικόνες, φωτογραφίες, video, μουσική, αρχεία για λήψη κ.α. Μην ξεχνάτε όμως ότι το κείμενο είναι το πρωταρχικό περιεχόμενο που ευρετηριάζεται από τις μηχανές αναζήτησης. Αυτός είναι ο μόνος τρόπος με τον οποίο οι άνθρωποι μπορούν να σας βρουν κάνοντας αναζήτησης στο Google και κανένας άλλος. Σκεφτείτε ποιες λέξεις - φράσεις κλειδιά μπορούν να συσχετιστούν με την ιστοσελίδα σας και χρησιμοποιήστε τις όταν γράφετε κάποιο κείμενο, έναν τίτλο για μια σελίδα και ακόμη και τη διεύθυνση URL σελίδας της νέας σας ανάρτησης.

Η ανακατασκευή της ιστοσελίδας σας είναι μια σπουδαία ευκαιρία για την ενημέρωση του περιεχομένου σας, την δημιουργία βασικού SEO και την εφαρμογή ιστολογίου (blog), σχολίων επισκεπτών, ειδήσεων και άλλων λειτουργιών που κάνουν το site σας πιο διαδραστικό και ενδιαφέρον για τους επισκέπτες σας. Το blog και ίσως μια σελίδα ειδήσεων δίνουν πολλές δυνατότητες για την αναβάθμιση του website σε εβδομαδιαία βάση. Η Google βάζει πάντα το πιο πρόσφατο σχετικό περιεχόμενο υψηλότερα στα αποτελέσματα αναζήτησης. Για την δημιουργία Blog υπάρχουν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα:

Πλεονεκτήματα ιστολογίου (blog):

  • Υψηλότερες βαθμολογίες στα αποτελέσματα της μηχανής αναζήτησης Google
  • Αύξηση της προβολής της ιστοσελίδας στο διαδίκτυο
  • Περισσότεροι επισκέπτες και πελάτες
  • Περισσότερες πωλήσεις

Μειονεκτήματα ιστολογίου (blog):

  • Χρόνος και προσπάθεια που απαιτούνται για τη δημιουργία περιεχομένου
  • Χρόνος που απαιτείται για την εποπτεία των σχολίων και το φιλτράρισμα ανεπιθύμητων μηνυμάτων

Βλέπουμε πως σαφώς το να συμπεριλάβεις ένα ιστολόγιο στην ανακατασκευή της ιστοσελίδας σου έχει περισσότερα πλεονεκτήματα και θα πρέπει να υπάρχει σε κάθε ιστοσελίδα που θέλει να καταφέρνει το σκοπό για τον οποίο έχει δημιουργηθεί. Να φέρνει επισκεψιμότητα και αναγνωρισιμότητα στην επιχείρηση ή τη εταιρία που ανοίκει!

Τί γίνεται με τις εικόνες;

Τι πρέπει όμως να κάνετε εάν έχετε πολλές υπέροχες φωτογραφίες και εικόνες για να τις μοιραστείτε με τους επισκέπτες σας αλλά δεν μπορείτε να έχετε κείμενο σε αυτές όπως σε ένα gallery; Μπορείτε να προσθέστε τίτλο και alt στις εικόνες, να δώσετε μια σύντομη περιγραφή των φωτογραφιών. Οι άνθρωποι συχνά χρησιμοποιούν αναζήτηση εντός εικόνων στο Google. Αφήστε τους να εντοπίσουν την ιστοσελίδα σας και με αυτόν τον τρόπο.

Ιστοσελίδα σε Flash

Οι μόνες ιστοσελίδες που δεν έχουν σχεδόν καθόλου περιεχόμενο είναι αυτές που έχουν δημιουργηθεί πλήρως με Flash. Ναι, φαίνονται πολύ όμορφες και συναρπαστικές και μπορεί να είναι πραγματική απόλαυση, αλλά δεν μπορείτε να βασιστείτε σε αυτές για στοχευμένο SEO. Η λύση είναι η χρήση HTML5 ή η ενσωμάτωση του Flash στον ιστότοπο έχοντας βέβαια και σελίδες με HTML5. Έτσι, θα έχετε έναν ιστότοπο με κινούμενα σχέδια και άλλα εφέ, αλλά θα είναι και αναζητήσιμος και ορατός για τις μηχανές αναζήτησης και επομένως στους επισκέπτες.

Προώθηση της ιστοσελίδας

Όταν ολοκληρωθεί η ανακατασκευή της ιστοσελίδας και το περιεχόμενο είναι έτοιμο, καλό είναι να ξεκινήστε την προώθηση της. Μοιραστείτε νέες και χρήσιμες σελίδες του site σας με τα κοινωνικά δίκτυα. Μεταβείτε στα δημοφιλή σχετικά φόρουμ, ελέγξτε τις ερωτήσεις και δείτε αν μπορείτε να απαντήσετε προωθώντας την ιστοσελίδα σας, βάλτε το σύνδεσμο προς την απαιτούμενη σελίδα στο site σας.

Απτά αποτελέσματα

Σύντομα η ευαισθητοποίηση για τον ιστότοπό σας θα μεγαλώσει σαν χιονόμπαλα με τη βοήθεια των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, του twitter και των backlinks. Μην ξεχάσετε να βάλετε το κουμπί "Μοιραστείτε" στο ιστολόγιό σας. Εκμεταλευθείτε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ενημερώστε τους φίλους και τους ακολούθους σας για όλα τα νέα της επιχείρησής σας. Αν θα θέλατε περισσότερη επισκεψιμότητα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορείτε να κάνετε ένα διαγωνισμό, μια σελίδα στο Facebook και πολλά άλλα.

Η αλήθεια είναι ότι δεν χρειάζονται όλες οι ιστοσελίδες ανακατασκευή. Επειδή όμως τα πράγματα στο διαδίκτυο τρέχουν και αλλάζουν γρηγορότερα απ' όσο φανταζόμαστε το πιο πιθανό είναι ότι η επιχείρησή σας χρειάζεται να ανακατασκευάσει την ιστοσελίδα ή το eshop της. Σίγουρα δεν ξεκινάτε από την αρχή μια που υπάρχει υλικό στην παλιά σας ιστοσελίδα και απλώς χρειάζεται φρεσκάρισμα. Το σημαντικό εδώ είναι ότι έχετε το domain και επειδή ο χρόνος ύπαρξής του μετράει στην βαθμολογία των μηχανών αναζήτησης, έχετε ένα πολύ καλό πλεονέκτημα σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Σκεφτείτε την ανακατασκευή της ιστοσελίδας ή του eshop σας σήμερα για να νικήσετε τους ανταγωνιστές σας αύριο! Επικοινωνήστε μαζί μας και ζητήστε δωρεάν προσφορά για την ανακατασκευή της ιστοσελίας ή του eshop σας.

Γιώργος Χατσιούλης Web Designer - Internet Marketing - Μηχανικός ΣυστημάτωνΓιώργος Χατσιούλης

Ο Γιώργος Χατσιούλης έχει ασχοληθεί με την κατασκευή ιστοσελίδων, την βελτιστοποίηση και προώθησή τους εδώ και αρκετά χρόνια. Σαν μηχανικός συστημάτων πληροφορικής έχει ενεργή δράση από το 1996. Σπούδασε στις Ηνωμένες Πολιτείες στο CUNY Computer Science και ζει και εργάζεται στην Θεσσαλονίκη από το 1994. Έχει γράψει αρκετά άρθρα στο blog της Internet Technology Solutions που αφορούν την κατασκευή ιστοσελίδων, το SEO, την βελτιστοποίηση και προώθηση ιστοσελίδων, καθώς και το διαδικτυακό μάρκετινγκ.


Αξιολόγηση :
(19 Αξιολογήσεις)

Κατασκευή και προώθηση ιστοσελίδων

Internet Technology Solutions

Τριών Ιεραρχών 16, 562 24 Θεσσαλονίκη

Τηλ.: +30 2311 2411 78 Κιν. +30 6942 777 942
Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου του site χωρίς την γραπτή άδεια της Internet Technology Solutions.

Γιώργος Χατσιούλης Founder & CEO

Βρείτε μας στον χάρτη

Google Partners